Gå till innehåll

tjohoo ja har fått upp en mantis


hbmannen

Rekommenderade inlägg

Ja höll på att byta vatten idag, så nere i sumpen när ja grottade runt me händerna för att ta upp pumpar å övrigt så kittlade till på handleden, å tror ni ja höll på att skita knäck när de sitter en 5 cm stor mantis på den :)

har nog aldrig fått ur handen ur tanken så fort..

undrar om de finns fler i huvudtanken..

Så ja drog iväg å köpte en AN nanotank och inredde fint i, så nu har den ett nytt hem under bevakning..

tänkte köpa lite småfisk å mata me..

ska se om ja kan fixa upp lite bilder senare

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm... undrar om de går att ha flera eller om de har ihjäl varandra?

Borde gå och testa med ett nät emellan, mantisarna ska ju komunicera med färger och rörelser. Om två ryker ihop är det förmodligen ingen bra ideé med två. Men om de bara kollar på varandra mellan nätet/plexiglas borde det vara någorlunda safe.

Svårigheten blir antagligen att hitta två av samma art och två av olika kön. Annars tror jag risken för mord är stor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

mm de e säkert så.. läste lite på grimreef.. de funkar tydligen inte alls me fler..

satt å spanade lite på min nu, han jobbar som fan på att bygga igen alla håligheter i den stenen som han har okuperat. trycker in massa småsten och gamla snäckskals bitar. de knäååer å knastar som aldrig förr :)

nu skulle jag bara vilja lyckas ta reda på om det är en smasher eller spearer, som ja har..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...