Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

riktig roc anemon har ätigt upp mycket fiskar för mig,, den tar inga fiskar om du har tex ett par clowner i den :) då är den hur trevlig som helst :)

Postat
  • Författare
riktig roc anemon har ätigt upp mycket fiskar för mig,, den tar inga fiskar om du har tex ett par clowner i den :) då är den hur trevlig som helst :)

Då äre bäst att mina clowner flyttar in i den då ;)

Postat
  • Författare

Min har nog inte aklimatiserat sig ännu, gav han en räka idag å han var segare än segast på o nappa :) Dock verkar han tycka om mina fingrar, bränns som satan gör han oxå :D

Postat

ah min brände aldrig mig hehe kanske var det en klenis anemon :) men fastnade rejält i fingrarna när man råkade röra den ;)

• 2 veckor senare...
Postat

Jag har oxå hört att de kan brännas på fingrarna och därför undrar jag om de även bränner koraller oxå?

/ Thessan

Postat
  • Författare
Jag har oxå hört att de kan brännas på fingrarna och därför undrar jag om de även bränner koraller oxå?

/ Thessan

Mja de gör väl alla aneomer mer eller mindre. Min entacmaea quadricolor brännde allting som den komma nära. Dock så brukar min haddoni fläka ut sig över min lobophyton å en sarcophyton utan att dom reagerar på det.

• 3 veckor senare...
Postat
  • Författare

Ja snygg är den då, men nu har en gobiodon cinctus försvunnit å en hepatus.

Tror jag säljer bort denhär gangstern nu :)

Postat

Om ni har en sån i karet och skaffar nya clowner så skulle jag rekommendera att ha ljuset tänt iaf första natten.

Jag hade nämligen inga clowner kvar dagen efter, men anemonen såg riktigt fet o såg ut att må väldigt bra.

Edit: Ja kanske inte vanliga ljuset över akvariet då, utan någon form av månljus eller någon annan liten lampa i rummet.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.