Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Undrar vad detta är bra till? Starten? Fattar inte.. Sett detta i en butik, men om den ligger kallt.. och de måste vara nått bäst föredatum? Skall vattnet som sanden ligger i, oxå in i akvariet?

post-866-1446891431987_thumb.jpg

Postat

Har nån liknande i min DSB oxo. Som sagt det kom maskar ganska omgående och det grumlade mycket! Den är riktigt fin, finare än sugarfine, rena dammet faktiskt. Sen vet jag ju inte om maskarna kom från sanden eller resten av karet. Jag körde sumpen separat den första tiden men jag hällde över lite sand från mitt gamla ingångna kar.

Visst luktar det lite humbug, men kul o prova! Fast inte gratis:-(

Postat

Jag har också sett dessa påsar men varit mycket skeptisk.

Men det vore kul att höra om fler har provat dom och fått en massa rörmaskar och andra småkryp tack vare dom.

Mvh

Magnus

Postat

Kör sådan sand jag med. En påse räckte till vårat 420L. Idag, runt 10 månader senare är det knökfullt med rörmaskar osv i sanden. Inte blir den nämnvärt skitig heller.

Postat

vet inte om jag haft otur, men jag köpte en sån påse och det fanns inte tillstymmelse till liv i den - jag tror det bara är blöt sand med tillsatta bakterier.

riktig live-sand brukar vara svårt att få tag i eftersom den inte klarar transport nåt vidare.

Postat
Jag tvivlar inte på ert ord, jag fattar bara inte hur dessa djur kan överleva i en påse som kanske ligger i en butik i månader.

Mvh

Magnus

Det kan väl vara ägg som överlever?

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...