Gå till innehåll

Revpelare


Gnarkill

Rekommenderade inlägg

Hur stora revpelare bygger ni egentligen? 1 meter? 2 meter?

Jag har en som är en halvmeter o den är hur stabil som helst utan varken borr, plaströr eller buntband.

Beror ju iofs hur pass smal man vill ha den men det skulle ju bara se konstigt ut om man såg nästan rakt igenom pelaren med plaströr från botten till ytan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min pelare är ca 65 hög och mellan 45-60 cm i diam., Jag änvände en L-formad "ställning" i Pvc och buntade stenen med stora band. Planerar man bara hur man ska sätta stenarna tillsammans och "känner" på stenarna så behöver det inte bli "bara en rak linje" Min pelare tog mig närmare 5 timmar att bygga upp just för att jag prövade mig fram med olika stenar och för att jag inte nöjer mig med "hafs slafs bygge"

Jobbigt men jäkligt roligt och i min smak mycket snyggare än revkeramik och liknande.

/ Thessan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag konstruerade en pelare med hjälp av botten på ett "cd-torn" (spindel med cd-skivor i "bulk") samt ett plaströr som jag trädde på. Det liknade en rund platta som botten och sedan en pinne rakt upp.

Sedan var det bara fram med största betongborren jag hittade och en borrmaskin och sedan gå lös på ett gäng platta LS. Man får vara lite försiktig och inte använda slagläget på maskinen så man inte spräcker stenarna itu!

Alltsammans staplades på höjd och sattes fast med buntband och korallim.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...