Gå till innehåll

Syresten


jojjen

Rekommenderade inlägg

Vilket märke på syresten ger dem bästa/minsta bubblorna?

Var får man tag på dem?

Har tröttnat lite på att använda i trä då de är slut titt som tätt i butiken och alltid när man behöver dem och funderar på att gå över och använda keramiska.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag körde med syresten till min gamla skummare blev jag som du trött på att köpa nya stup i kvarten. Dom är dyra och går åt allt för snabbt. Jag åkte till en bättre trähandel och fick bitar uppkapade efter mina egna mått dvs lite större i samma träslag. Billigt och bra.

Mvh Daniel

Ps Har för mig att det är lind som används till syrestenarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trilobite det är lindträ inte balsa.

Håller med Ramq alla keramiska stenar är värdelösa jämfört med en av trä.

Jag kommer själv ihåg hur jobbigt jag tyckte det var att stenarna satten igen ganska fort och skulle bytas med jämna mellanrum. Som tur är slipper jag det nu (har inte syrestenskummare längre).

Köp en bit lindträ och gör egna stenar om ni tycker det blir dyrt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag körde med syresten till min gamla skummare blev jag som du trött på att köpa nya stup i kvarten. Dom är dyra och går åt allt för snabbt. Jag åkte till en bättre trähandel och fick bitar uppkapade efter mina egna mått dvs lite större i samma träslag. Billigt och bra.

Mvh Daniel

Ps Har för mig att det är lind som används till syrestenarna.

Hur gör du sen med anslutningen av slangen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gör du sen med anslutningen av slangen?

Det var ett tag sen jag hade en sån skummare men jag har för mej att jag borrade ett hål nästan genom hela och satte i den plastgrejen som fanns på den gammle stenen och kopplade slangen på den.

Kan nog inte förklara bättre men vill minnas att ett djupt hål gav fler och bättre bubblor ( jag gjorde längre stenar än dom man kunde köpa och hade en kraftig luftpump)

Mvh Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...