Johha Postat 27 augusti 2007 Postat 27 augusti 2007 Jag tänker starta upp ett 100(98) L burk.jag kommer att köra utan skummare,byta 10% vatten 2 gånger i månaden.Cirkulationen ska bestå av 2 st Maxi jet 500.2 st lysrör: 1 blått 20w+ reflektor och ett 30 W sylvania aquastar + reflektorca 12-15 Kg. finkornig sand ca 4 kgakvariet har nu stått i 1 vecka med 2,5 kg Ls,sand och en MJ 500.tänkte vänta till nitritspiken lagt sig innan jag börjar belasta karet sakta.ska köpa mer Ls i morgon(tisdag) ca 6-7 kg till.som invånare Invånare i karet hade jag tänkt mej:2 st Firefish (Nemateleotris magnifica)1 st six line wrasse (Pseudocheilinus hexataenia)2 st turbosniglar +varvar med en salarias mellan 2 kar3-4 Eremiter1 Räka av något slag(komm gärna med förslag). Citera
Matt_HiHat Postat 29 augusti 2007 Postat 29 augusti 2007 Tänker du köra ett Juwel rekord 98? Har ett sånt själv som jag ska starta upp nu, väntar med grejerna från korallen.dk bara. Lycka till! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.