Gå till innehåll

Nytt uv rör från kina?


Mattias.Widell

Rekommenderade inlägg

Behöver ett nutt uv rör 40w till mitt rainbow lifeguard uv filter, och jag letar efter säljare i kina, verkar vara riktigt billigt att köpa därifrån om man bara hittar rätt grejjer. Någon som vet hur man gör för att hitta nätbutiker i kina som säljer sådant här?

Priset här i sverige för ett utbytes rör ligger på ca 1100kr, borde väl gå att få tag i billigare men ändå lika bra, rören som jag köper här i sverige kan ju lika gjärna vara tillverkade i kina? Så billgast borde ju vara att beställ direkt i från kina.

/Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tvekar inte en sekund på att kina-rören håller samma funktion/prestanda, men tänk på fraktkostnaden.

Sedan om du tittat på ditt Lifegard-rör så är det ju lite special med det... Lite olika tåtar, en udda kontakt och några krympslangar. Se till så du får rätt, annars blir det lite lödande. :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, tack för råden, det e typ så jag gjort, sökt på ebay, men inte hittat något passande. Förresten jag har kollat på osmos filter på ebay, men det står att dom skickar typ inom usa å canada. skall höra m en kille på jobbet, vet att han köpte ett på nätet för typ 350 spänn med frakt å allt, å det var exakt identiskt med aquamedics filter till utseendet. Tror många grejjer man köper här i sverige för svin dyra pengar tillverkas i nått fattigt land som kina, tex lampor, så sätter man bara en annan stämpel på å säljer dom för mycket mer här.

Men det e ju ett krux att hitta firmor i kina som säljer det man vill ha, fast det finns säkert, skall leta lite till iaf.

/Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, hittade nått på ebay men det stog inte om det är t5 eller t8, eller så är det jag som inte vet hur jag skall hitta den infon. Men nu kollade jag i stället på Pentair Aquatics (Rainbow Lifeguard) orginal rör i USA, hittade en sida bla som tar ca 450:- för ett 40w rör, men sedan e det ju frakten som tillkommer, så man får nog beställa några rör på samma gång så att det lönar sig. Eller gå ihop med någon några som e intresserade här på forumet att göra en gemensam beställning, och på så sätt få rören till ett väldigt bra pris gentemot att köpa i svenska butiker.

Men då är ju frågan istället, kan jag köra USA rör här i sverige? dom har ju 110v, eller är rören lika dana bara att ballasterna och tändarna är olika mot deras? Någon som är insatt i detta?

/Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...