Mattias.Widell Postat 2 september 2007 Postat 2 september 2007 Hej, jag har köpt en ny mh armatur, den surrar när jag tänder den, det är nog normalt, sedan blir den tystare strax efter, men inte helt tyst, är det någon som har nån aning om ifall detta kan vara ett fenomen som har att göra med att armaturen är ny? Tänkte om den kanske tystnar mer när den varit i bruk en tid./Mattias Citera
papi Postat 2 september 2007 Postat 2 september 2007 Min har faktiskt blivit bättre men då har jag efterdragit flera skruv här och där. Att byta lampan hade ingen effekt . Citera
Mattias.Widell Postat 3 september 2007 Författare Postat 3 september 2007 Jag lämnade in alla drift delar som har med mh lampan att göra i armaturen på elkedjan, dom skulle ta hem likvärdiga som förhoppningsvis håller bättre kvalitet än dom som satt i rampen och surrade. Rampen är från kina, tycker byggkvaliteten är bra, men kanske eldelarna som sitter i inte håller så bra kvalitet, tror det gör skillnad med lite bättre grejjer i rampen, för surra så att man störs av det skall ju inte en metallhalogen belysning göra tycker jag. Medelar resultatet när jag fått bytt, drosseln, startern och vad som ser ut som en kondensator, funderar på att byta kabeln också, kanske e överkurs men när man ändå håller på så./Mattias Citera
Mattias.Widell Postat 9 september 2007 Författare Postat 9 september 2007 Det blev att jag beställde 2st Helvar elektroniska reaktorer, vet inte exakt vad dom skulle komma att kosta men lite över 1000 kr styck, snacka om att uppgradera kines rampen :-)/Mattias Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.