Gå till innehåll

Surrande mh armatur.


Mattias.Widell

Rekommenderade inlägg

Hej, jag har köpt en ny mh armatur, den surrar när jag tänder den, det är nog normalt, sedan blir den tystare strax efter, men inte helt tyst, är det någon som har nån aning om ifall detta kan vara ett fenomen som har att göra med att armaturen är ny? Tänkte om den kanske tystnar mer när den varit i bruk en tid.

/Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lämnade in alla drift delar som har med mh lampan att göra i armaturen på elkedjan, dom skulle ta hem likvärdiga som förhoppningsvis håller bättre kvalitet än dom som satt i rampen och surrade. Rampen är från kina, tycker byggkvaliteten är bra, men kanske eldelarna som sitter i inte håller så bra kvalitet, tror det gör skillnad med lite bättre grejjer i rampen, för surra så att man störs av det skall ju inte en metallhalogen belysning göra tycker jag. Medelar resultatet när jag fått bytt, drosseln, startern och vad som ser ut som en kondensator, funderar på att byta kabeln också, kanske e överkurs men när man ändå håller på så.

/Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...