Gå till innehåll

Föreslå Fisken


Dimorb

Rekommenderade inlägg

Skall snart iväg och köpa fiskar på inköpslistan finns följande

1 Clarkii clown

2 Mandariner

2 Dvärgkejsare

Om någon har förslag på en färgrik fisk som man kanske kan byta ut mot någon av ovanstående så skicka gärna in förslag.

Har funderat på att skippa kejsarna och ta någon annan firre. Clownen är endast för att min egen skall få lite sällskap. Mandarinerna är de ända "måste ha" fiskarna på listan så kom med färgrika förslag på fiskar smiley1.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk på att mandarinerna kräver ett väl inkört akvarium med massor av levande sten. I vissa böcker står det att man kan få mandariner att äta annat än småkryp från stenare, men det är svårt. Mina vägrar.

Men med mycket sten och kryp så är det en oproblematisk fisk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Karlsson

Räknar man inte med ca 50kg sten/mandarin?

Av dvärgkejsarna tycker jag du ska köpa en Bispinosus smiley4.gif.

Och en fin blennid är ju E. Bicolor plus att de är skojiga när de "flyter runt"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har redan en Bispinosus däremot kan jag tänka mig ensådan där E.Bicolor var fina färger på den. Men får se.

Har tänkt på det där med att mandarinerna har svårt att få ner maten. Men också pratat med åtskilliga som har mandariner och de flesta säger att det inte är så stora problem att få dem att äta. Det största problemet är att få dem att hinna äta. Tydligen är de så mycket segare än andra fiskar att de inte hinner med.

I vilket fall som helst hinner de inte med får de knapra på någon av de lite mer än 100 Kilo sten som jag har i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...