Gå till innehåll

Dammig yta?


Andreas84

Rekommenderade inlägg

Hej

Har precis startat upp ett an evolution1 saltkar. Det har ståt sen i söndags med saltat vatten och grus sen i måndags.

Ja har lagt märke till att ja har en dammig yta om ja tittar upp mot juset. Vet inte om de kan vara skadligt?

Har testat lite att ändra om filterna har just nu makaroner och biobollar i fack ett och filtersvamp i fack 3, har även sänkt vatten nivån så att ytan ligger ca 1 cm under inrinningsgallret, men de hjälper inte.

Några förslag på hur jag får bort dammet. Ska ja sätta i alla filter som hängde med?

Mvh Andreas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Har precis startat upp ett an evolution1 saltkar. Det har ståt sen i söndags med saltat vatten och grus sen i måndags.

Ja har lagt märke till att ja har en dammig yta om ja tittar upp mot juset. Vet inte om de kan vara skadligt?

Har testat lite att ändra om filterna har just nu makaroner och biobollar i fack ett och filtersvamp i fack 3, har även sänkt vatten nivån så att ytan ligger ca 1 cm under inrinningsgallret, men de hjälper inte.

Några förslag på hur jag får bort dammet. Ska ja sätta i alla filter som hängde med?

Mvh Andreas

Detta ser man ibland. inget att orora sej över, de kommer försvinna. du behöver inte göra nåt speciellt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om vattnet fortsätter att tas från mitt i karet så att säga, så att inte ytan sugs med ner i avrinningen, då kan det problemet kvarstå. Se till att rikta utloppet från returpumpen lite snett upp mot ytan så att du får ner det vattnet i karet, och sedan vidare igenom dina filter, då har du större chans att bli av med det. Annars kan man lägga ett papper på ytan som suger åt sig lite vatten och då tar med sig filmen som bildas på ytan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...