tropfrog Postat 6 oktober 2007 Dela Postat 6 oktober 2007 förutom kloridjoner så stör också nitrit nitrattestet. Förhöjda nitratmätningar kan helt enkelt bero på att du kan mäta nitrit i karet.MVHMagnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 6 oktober 2007 Författare Dela Postat 6 oktober 2007 får se nu, har lyckats få en osmos så den går för fullt just nu, tack vare en vänlig själ på saltvattensguiden, Tack igen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 6 oktober 2007 Författare Dela Postat 6 oktober 2007 Nån som vet vad den sista filen jag bifogade är , ser ut som en vit finger typ? har en del såna som växer Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tropfrog Postat 7 oktober 2007 Dela Postat 7 oktober 2007 Har du mätt nitrathalten i kranvattnet? Vad gav det för resultat?MVHMagnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 7 oktober 2007 Författare Dela Postat 7 oktober 2007 dagens värdensalthalt 1,025ph 8,3nitrat 1-5 mätat flera ggr samma resultatnitrit 0kh 16test osmos vattenph 7kh 0nitrat 0nitrit 0kranvattnetph 8kh 21nitrat 0nitrit 0 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tropfrog Postat 7 oktober 2007 Dela Postat 7 oktober 2007 altså kom nitraten inte från kranvattnet.MVHMagnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 7 oktober 2007 Författare Dela Postat 7 oktober 2007 nopeska testa när jag blandat salt nästa gång med Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 7 oktober 2007 Författare Dela Postat 7 oktober 2007 men det sjönk rejält sedan jag bara fyllt på med osmos en gång skumt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 7 oktober 2007 Författare Dela Postat 7 oktober 2007 däremot var ju kh högt i kranvattnet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 7 oktober 2007 Författare Dela Postat 7 oktober 2007 lite fler bilder Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 8 oktober 2007 Författare Dela Postat 8 oktober 2007 Jaha då har även jag lyckats få vita prick på min hepatusvattenvärdena är salthalt 1,025ph 8,3nitrit 0nitrat 1kh 16 vill inte sjunka ännufår väl se när man lyckats tunna ut det ordentligt med osmosvattnet som jag bara använder nu till påfyllning av avdunstatNån bra tips på bota vita prick i salt?Hört att dessa lätt får det men även att fisk i salt kan bli av med det igen om det nu stämmer.Den äter på som vanligt , kan tänka mig att det utvecklat det för den var så utmärglad när jag köpte den men kan även vara för att jag stoppat i lite ny sten. Inte så många prickar ännu, håller koll om det försvinner igen eller hur det blir Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 8 oktober 2007 Dela Postat 8 oktober 2007 som jag förstått det ska ett uv-c fixa vita prick. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 8 oktober 2007 Författare Dela Postat 8 oktober 2007 läste precis om sötvattensdopp , kanske prova med det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 8 oktober 2007 Författare Dela Postat 8 oktober 2007 uvc har jag inget, men tror inte mycket på denna teknik då jag sett många får prick fast de har uvc Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 8 oktober 2007 Författare Dela Postat 8 oktober 2007 Får se hur det ser ut imorrn med prickarna , hoppas ju på att fisken själv kan klara av det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 9 oktober 2007 Författare Dela Postat 9 oktober 2007 mindre prickar idag , hällde osmosvatten på den igår när den var uppe och tog mat vid ytan.Vattenvärdena är exakt samma som igår Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tropfrog Postat 9 oktober 2007 Dela Postat 9 oktober 2007 Jaha då har även jag lyckats få vita prick på min hepatusvattenvärdena är salthalt 1,025ph 8,3nitrit 0nitrat 1kh 16 vill inte sjunka ännufår väl se när man lyckats tunna ut det ordentligt med osmosvattnet som jag bara använder nu till påfyllning av avdunstatDu kan inte spä ut högt kh med hjälp av att ersätta avdunstning med osmosvatten, karbonaterna dunstar inte.Lycka till med pricken, trist när sånt händer.MVHMagnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 9 oktober 2007 Författare Dela Postat 9 oktober 2007 tänkte ju mest att kh i kranvattnet var ju högt men kh i osmos noll Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 10 oktober 2007 Författare Dela Postat 10 oktober 2007 ännu mindre prick idag , hoppas den klarar det själv ,äter som häst ännuVärdena lika som igår Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 14 oktober 2007 Författare Dela Postat 14 oktober 2007 värdena samma, har dock köpt ett deltec uvc nu och kopplat i med så hoppas detta tar kål på vita prick då rackarna släpper från fisken och blir frisimmande i vattnet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 19 oktober 2007 Författare Dela Postat 19 oktober 2007 värdena har varit samma nu jättelänge , fick lite prick på min kirurg med men det försvann bums när jag satte i uvc men min stackars doris har inte blivit av med sina ännu men äter dock bra och är alert så hoppas ännu den ska lyckas själv inget annat har visat tendens till prick alls Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 30 oktober 2007 Författare Dela Postat 30 oktober 2007 liten uppdateringdoris dogMer Ls har jag köpt och fått i karet har suttit en del olika koraller och grejer på dem innan så vi får väl se om något får liv igen där.totalt är där mellan 45-50kg ls nu så nu är det branu e det fragg letning på g och även större koraller och knappar och skivisar på söklistan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 1 november 2007 Författare Dela Postat 1 november 2007 har sett att där är rätt mycket rörmask och såg även pods ocjh en massa andra små grejer så kanske mina 50kg ls kan föda en mandarin Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 16 november 2007 Författare Dela Postat 16 november 2007 vattenvärdena ligger stabilt och har börjat tillsätta tropic marins bio-strontium och mina mjukisar växer så det knakar men om det har med det att göra vet jag inte, men de trivs iallafall. är sugen på att få i lite mera mjukisar i karet och även lite ny fisk så blir nog en runda in till malmö idag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 16 november 2007 Dela Postat 16 november 2007 bilder ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.