Gå till innehåll

Svedalaciklids första Saltkar


svedalaciklid

Rekommenderade inlägg

  • Svar 138
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Här är lite bilder på korallerna jag köpte

Den som är orange riktigt lyser orange syns inte så bra på bilderna dock.

Hittar dock inte vilken sort det var då butiken sålde den med namnet orange bara men fin e den iallafall.

Den andra är väl en sacrophyton har jag för mig han sa inte helt säker dock och självklart drog den ihopa sig när jag tog fram kameran hehe men annars är den ju full med polyper

post-3131-14468914714653_thumb.jpg

post-3131-14468914714754_thumb.jpg

post-3131-14468914714887_thumb.jpg

post-3131-14468914714994_thumb.jpg

post-3131-14468914715127_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här är lite bilder på korallerna jag köpte

Den som är orange riktigt lyser orange syns inte så bra på bilderna dock.

Hittar dock inte vilken sort det var då butiken sålde den med namnet orange bara men fin e den iallafall.

Fin e den.

Kan det vara en, Scleronephthya eller Dendronephthya

Hej hopp hallååå.. dom där blå skivorna. riktigt läckra

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!!

Jag var i Lomma i Fredags och handlade lite, försäljaren skulle visa mig några fina blåa skivisar men de fanns ej kvar kan det möjligtvis vara du som köpte dem ???

Jätte fina är de i alla fall, Blir lite avis !!!

Är på jakt efter blåa skivisar.

Funderade även på att köpa sån där orange korall, men avstog när han sa att man var tvungen att mata dem och att de kunde vara svåra att klara.

Mvh. Freddi

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

de blå fick jag med karet när jag köpte det begagnat så det tror jag inte då de haft karet några år hehe, men helt klart riktigt fina tycker jag de är , lite sugen på att pröva fragga den men tänkte se om den som ser ut som den ska dela sig gör det och isåfall fragga på den sedan , dessa kan man inte få nog av hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

inte lönt ännu rätt dött i karet just nu ,hittar inte min ena saddleback tror den dött eller nåt , kan dock inte hitta den nånstans varken död eller levande och den har gått i karet jättelänge så skumt, hittar inte min pepparmintsräka heller inte sett sedan jag stoppade i den men de e ju inte superstor så den kan ju gömma sig nånstans

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...