Gå till innehåll

Svedalaciklids första Saltkar


svedalaciklid

Rekommenderade inlägg

  • Svar 138
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Jaha då har även jag lyckats få vita prick på min hepatus

vattenvärdena är

salthalt 1,025

ph 8,3

nitrit 0

nitrat 1

kh 16 vill inte sjunka ännu

får väl se när man lyckats tunna ut det ordentligt med osmosvattnet som jag bara använder nu till påfyllning av avdunstat

Nån bra tips på bota vita prick i salt?

Hört att dessa lätt får det men även att fisk i salt kan bli av med det igen om det nu stämmer.

Den äter på som vanligt , kan tänka mig att det utvecklat det för den var så utmärglad när jag köpte den men kan även vara för att jag stoppat i lite ny sten. Inte så många prickar ännu, håller koll om det försvinner igen eller hur det blir

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha då har även jag lyckats få vita prick på min hepatus

vattenvärdena är

salthalt 1,025

ph 8,3

nitrit 0

nitrat 1

kh 16 vill inte sjunka ännu

får väl se när man lyckats tunna ut det ordentligt med osmosvattnet som jag bara använder nu till påfyllning av avdunstat

Du kan inte spä ut högt kh med hjälp av att ersätta avdunstning med osmosvatten, karbonaterna dunstar inte.

Lycka till med pricken, trist när sånt händer.

MVH

Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

liten uppdatering

doris dog

Mer Ls har jag köpt och fått i karet har suttit en del olika koraller och grejer på dem innan så vi får väl se om något får liv igen där.

totalt är där mellan 45-50kg ls nu så nu är det bra

nu e det fragg letning på g och även större koraller och knappar och skivisar på söklistan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

vattenvärdena ligger stabilt och har börjat tillsätta tropic marins bio-strontium och mina mjukisar växer så det knakar men om det har med det att göra vet jag inte, men de trivs iallafall. är sugen på att få i lite mera mjukisar i karet och även lite ny fisk så blir nog en runda in till malmö idag

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...