martin555 Postat 27 september 2007 Postat 27 september 2007 Ăr det nĂ„gon som vet om det funkar med nĂ„gra kakelplattor i akvariet dvs om de slĂ€pper ifrĂ„n sig nĂ„got skadligt. Citera
acuario Postat 27 september 2007 Postat 27 september 2007 Tror inte att kakelplattor Àr ett lÀmpligt inredningsmaterial. Detta var nog en av de mest udda frÄgorna jag har lÀst hehe... vad ska du med kakelplattor i akvariet? Citera
martin555 Postat 27 september 2007 Författare Postat 27 september 2007 Hehe, ja det Àr kanske en konstig frÄga. det Àr sÄ att jag köpte ett begagnat kar av en kille för ca ett Är sedan. Han hade endast ett rör som avrinning och det hade han satt fast med 2 kakelplattor i botten(frÀst ett spÄr i plattorna). Jag vill inte ha de kvar men dom Àr helt omöjliga att fÄ bort. Martin Citera
daniel_i_malmö Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 För att vara pÄ den sÀkra sidan, skulle du inte kunna klÀ in kakelplattorna i glas och silikon? Citera
martin555 Postat 28 september 2007 Författare Postat 28 september 2007 Ja, det skulle man kanske kunna göra. Jag ska prova att gÄ pÄ plattorna med dremmeln i helgen. Problemet Àr att han som hade karet innan mig tryckte dit plattorna med ett jÀttetunt lager silicon sÄ det Àr omöjligt att fÄ in en kniv eller ngt imellan.Martin Citera
Clownen Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 Det ska nog inte vara nÄgot problem och jag vet att kakelplattor anvÀnds flitigt inom odling av saltvattensfisk dÀr kraven pÄ vattenkvalitet Àr mycket höga. Det Àr baksidan pÄ plattorna som passar för vissa ÀgglÀggande fiskar. Mvh Peter Citera
Lasse Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 HÄller med Clownen - Vad skulle kunna slÀppa frÄn kakelplattorna? Den glaserade ytan slÀpper inget och inget vatten kan gÄ in heller. FÀstytan Àr ju "insilikonad" och för övrigt Àr det vÀl bara nÄgot kalk eller tegelstenbaserat mineral. Risken Àr att du förstör glaset om du gÄr pÄ med dremmeln. Kakel Àr hÄrt!MVH Lasse Citera
martin555 Postat 28 september 2007 Författare Postat 28 september 2007 Tack, det var de svaren jag ville fÄ =) .DÄ fÄr plattorna sitta kvar.Martin Citera
Lasse Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 För sÀkerhets skull kan du ju lÀgga en silikonstrÀng som en v-fog (om det inte redan Àr gjort) runt plattorna.MVH Lasse Citera
martin555 Postat 28 september 2007 Författare Postat 28 september 2007 Ja, jag slÀnger pÄ lite extra silikon. Citera
Rekommenderade inlÀgg
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.