GÄ till innehÄll

Rekommenderade inlÀgg

Postat

Tror inte att kakelplattor Àr ett lÀmpligt inredningsmaterial. Detta var nog en av de mest udda frÄgorna jag har lÀst hehe... vad ska du med kakelplattor i akvariet?

Postat

Hehe, ja det Àr kanske en konstig frÄga. det Àr sÄ att jag köpte ett begagnat kar av en kille för ca ett Är sedan. Han hade endast ett rör som avrinning och det hade han satt fast med 2 kakelplattor i botten(frÀst ett spÄr i plattorna). Jag vill inte ha de kvar men dom Àr helt omöjliga att fÄ bort.

Martin

Postat

Ja, det skulle man kanske kunna göra. Jag ska prova att gÄ pÄ plattorna med dremmeln i helgen. Problemet Àr att han som hade karet innan mig tryckte dit plattorna med ett jÀttetunt lager silicon sÄ det Àr omöjligt att fÄ in en kniv eller ngt imellan.

Martin

Postat

Det ska nog inte vara nÄgot problem och jag vet att kakelplattor anvÀnds flitigt inom odling av saltvattensfisk dÀr kraven pÄ vattenkvalitet Àr mycket höga. Det Àr baksidan pÄ plattorna som passar för vissa ÀgglÀggande fiskar.

Mvh Peter

Postat

HÄller med Clownen - Vad skulle kunna slÀppa frÄn kakelplattorna? Den glaserade ytan slÀpper inget och inget vatten kan gÄ in heller. FÀstytan Àr ju "insilikonad" och för övrigt Àr det vÀl bara nÄgot kalk eller tegelstenbaserat mineral. Risken Àr att du förstör glaset om du gÄr pÄ med dremmeln. Kakel Àr hÄrt!

MVH Lasse

GĂ„ med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara pÄ detta Àmne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehĂ„ll har Ă„terskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...