Trilobite Postat 29 september 2007 Dela Postat 29 september 2007 I vårat kar har vi bara lite smått än så länge - jag och min fru snackar massor om vilka nyköp vi ev skall släppa i allt efter som. Nu har vi bara 2 små ocellaris, lite räkor samt en liten pigg Valenciennea sexguttata.4 Bangaier är fast på önskelistan, men sedan har vi långa diskussioner om övrig fisk (vi tycker rätt olika på fiskfronten).Imperator är en fisk vi båda gillar, men den blir ju väldigt stor liksom som hepatus som jag också tycker är snygg (Anna är inte lika förtjust i hepatus). Hur fort växer imperatorn? Vi har ju ett 450-liters med intern sump vilket ger kanske 350 i själva karet. Är det bara att glömma tro? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trilobite Postat 30 september 2007 Författare Dela Postat 30 september 2007 Inget inperator-fan som har en kommentar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 30 september 2007 Dela Postat 30 september 2007 det funkar säkert som juvinil ,men sen behöver du större kar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ingvar Hellmalm Postat 30 september 2007 Dela Postat 30 september 2007 Imperator minimum 700 l anser jag. Gärna större. Jag har haft flera i mina 3000l kar. De är verkligen vackra. Om man har ett mindre kar så får du tillväxthämning och de dör ofta när de skall byta färg till vuxen. Min var dock 38 cm i längd och vägde nära 4 hg Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trilobite Postat 30 september 2007 Författare Dela Postat 30 september 2007 Hur fort växer de tro? Har man tre år på sig är det ju lungt, men om de drar iväg på 6 månader är det ju värre. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 30 september 2007 Dela Postat 30 september 2007 Mattias: Kolla in denna sidan: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=9773 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 30 september 2007 Dela Postat 30 september 2007 Min har växt ca det dubbla på 12 månader och är nu ca 8 cm. Har en känsla av att han hade växt mer under denna tid om akvariet varit större. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Forsberg Postat 30 september 2007 Dela Postat 30 september 2007 Jag har en ungfärgad i likadant akvarium som du har . När jag köpte den för ett halv år sen var den väldigt liten runt 5 cm nu är den ungefär 10 cm. Och man man börjar se tendenser till att färga om. Det går naturligtvis inte som du förstår ha en fullvuxen 30-40 cm Imperator hemma i ett Percula. Men köper du en liten kan du njuta av den i flera år.Zebrasoma Flavescens , Xanturum blir ju ca 25 cm . Naso ca 45 cm. Vlamingii 55 cm som exempel.Jag tror många av oss har fiskar som blir mellan 25-50 cm i naturen . Men väldigt få om ens någon som har ett gäng kirurger, Kejsare eller tryckare kan ha kvar dom som fullvuxna.Växer dom ur karet ringer man bara Lasse så får dom flytta till Sveriges största akvarium.MvhMagnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 30 september 2007 Dela Postat 30 september 2007 när jag köpte min imperator så va den som stor som en 5:a. när ja sålde den så va den ca 15cm o va ca 1-1½år. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.