Gå till innehåll

Imperator i percula 120?


Trilobite

Rekommenderade inlägg

I vårat kar har vi bara lite smått än så länge - jag och min fru snackar massor om vilka nyköp vi ev skall släppa i allt efter som. Nu har vi bara 2 små ocellaris, lite räkor samt en liten pigg Valenciennea sexguttata.

4 Bangaier är fast på önskelistan, men sedan har vi långa diskussioner om övrig fisk (vi tycker rätt olika på fiskfronten).

Imperator är en fisk vi båda gillar, men den blir ju väldigt stor liksom som hepatus som jag också tycker är snygg (Anna är inte lika förtjust i hepatus). Hur fort växer imperatorn? Vi har ju ett 450-liters med intern sump vilket ger kanske 350 i själva karet. Är det bara att glömma tro?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en ungfärgad i likadant akvarium som du har . När jag köpte den för ett halv år sen var den väldigt liten runt 5 cm nu är den ungefär 10 cm. Och man man börjar se tendenser till att färga om. Det går naturligtvis inte som du förstår ha en fullvuxen 30-40 cm Imperator hemma i ett Percula. Men köper du en liten kan du njuta av den i flera år.

Zebrasoma Flavescens , Xanturum blir ju ca 25 cm . Naso ca 45 cm. Vlamingii 55 cm som exempel.

Jag tror många av oss har fiskar som blir mellan 25-50 cm i naturen . Men väldigt få om ens någon som har ett gäng kirurger, Kejsare eller tryckare kan ha kvar dom som fullvuxna.

Växer dom ur karet ringer man bara Lasse så får dom flytta till Sveriges största akvarium.

Mvh

Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...