Gå till innehåll

Tips för upphängning av T5 armatur önskas


Nizztos

Rekommenderade inlägg

Har ett 6x54W ATI sunpower som jag skulle vilja hänga upp så att jag kan hissa upp och ned den enkelt. Fivk med vajer för upphängning, men den verkar dels ha saknat delar och sedan så är den ju fix i höjdled med den vajern.

Någon som har någon liknande ramp som de ordnat så man kan hissa upp och ned den enkelt?

Vill gärna ha min precis över vattenytan, men det tarvar ju en metod att få upp den enkelt när man skall böka i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som har använt den upphängningen? Om jag bara tittar på innehållet i bilden så ser det inte ut som man lätt kan hissa upp och ned armaturen. Ser mer ut som att man "enkelt" kan justera höjden.

Du kan även höra med Leffe om de här fungerar till din armatur (fungerar som en jojo som går att höja och sänka).

http://www.tritonakvarium.se/product.asp?product=563⊂=0&page=1

Möjligen skulle två sådana fungera. Känns dock lite vanskligt att ha de båda sidorna "frånkopplade" från varandra. Skulle ju helst ha en variant där båda sidor höjs/sänks samtidigt i tandem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan ställa in dem så att de går att höja samtidigt (samma motstånd). Skulle dock gissa att du behöver 4 st.

Hur fungerar de? Vrider man på "ratten" för att lossa en broms och därefter justerar man höjden, eller justerar man dem så de håller rampen i jämnvikt varefter man lätt kan putta rampen uppåt eller nedåt och den stannar där man släpper den?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...