turboadde Postat 4 oktober 2007 Postat 4 oktober 2007 Hejjag har ett nystartat kar och har fått massor av nånting rött på min levande sten e det nånting som försvinner av sig själv och e de bra eller dåligt jag har sökt på forumet och det jag kan hitta e om någon röd alg som lägger sig som matta och röda kalkalger men jag vet inte riktigt vad det är jag har. det ser ju inte ut som någon matta och för att få bort så måste jag skrapa med nageln. e de nånting jag behöver oroa mig för? Citera
Christer T Postat 4 oktober 2007 Postat 4 oktober 2007 Tycker det ser ut som kalkalger vilket styrks av att du måste skrapa för att få bort dem. Var glad! Citera
Shark Of Sweden Postat 4 oktober 2007 Postat 4 oktober 2007 Många tror att kalkalger bara är lila .....men jag hade både lila och röda i mitt kar:-)För mig ser det ut som röda kalkalger!:-) Be happy! Citera
PeterGG Postat 12 februari 2011 Postat 12 februari 2011 nystar ihop två trådar. https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=34777(om någon undrar varför jag anstränger mig, så, den här röda algen intresserar mig, blir inte riktigt klok på vad det är, men många verkar ha den, speciellt i nya akvarier. ) Citera
Reuben Postat 12 februari 2011 Postat 12 februari 2011 Många tror att kalkalger bara är lila .....men jag hade både lila och röda i mitt kar:-)För mig ser det ut som röda kalkalger!:-) Be happy!Finns blått o rosa med Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.