Gå till innehåll

Lakestreams Chromis


Lakestream

Rekommenderade inlägg

Acuario; Det var ingen dålig komplimang! Jag kan tveka på att så är fallet men oavsett blir jag ju riktigt stolt.

Ted; Jepp den röda är en monti. Bifogar en bild på den. Denna gång med både MH+ blåljus.

Wiking; Här kommer ett par helhetsbilder oxå.

Bifogar även en bild på favian och min kära gurka :smiley9:

post-2983-14468914534401_thumb.jpg

post-2983-14468914534512_thumb.jpg

post-2983-14468914534611_thumb.jpg

post-2983-14468914534723_thumb.jpg

post-2983-14468914534835_thumb.jpg

post-2983-14468914534987_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror det gör skillnad på sig om den självdör eller om den på något sätt blir dödad; insugen i en pump, en sten som faller ner och klämmer fast den eller något sådant. Självdör den så tror jag den bara försvinner som allting annat, men om den blir dödad så kan det eventuellt trigga otrevligheter, så ha koll på inredningen och dina pumpinsug. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min rörde också extremt lite på sig. Jag möblerade om vid ett tillfälle då den kom in emellan några stenar, och sedan såg jag den inte igen, så jag antar att den fick för lite näring eller något och tyvärr gick bort. Den var väldigt häftig, helt rosa och grön.

Så här såg min ut:

0098.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Tack skall du ha Niklas!

Inte mycket teknik att prata om. Jag har ingen sump tyvärr, mest beroende på platsbrist. Det mesta hänger på akvariet eller sitter på väggen bakom.

Jag har en Deltec MCE 300 skummare, ett Deltec fr509 fosfatfilter med järnoxid och lite aktivt kol. Sen har jag ett UV-C som jag har på dygnet runt, vet inte om det gör någon nytta men det hänger kvar sen jag hade en prickkänslig palettkirurg. En tunze osmolator för osmosvatten. Rejält med cirkulation och en "Ocean Light 150 plus" från AM.

Calcium och Magnesium, plus ett gäng andra spårämnen tillsätts manuellt. Samt lite Vodka för allas trevnad ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...