Mattias.Widell Postat 10 oktober 2007 Postat 10 oktober 2007 Hej, jag undrar om någon av er vet om det funkar att köpa nytt rör Från USA som har 110v och använda här i Sverige, 230v ? Tänkte att det kanske är samma rör men att bara drift elektroniken e olik. Tackar å bockar på förhand /Mattias Widell Citera
Laggeman Postat 10 oktober 2007 Postat 10 oktober 2007 Är det inte någon form av omvandlare mellan väggkontakten och röret? Isf borde det vara samma rör de använder. Citera
Mattias.Widell Postat 11 oktober 2007 Författare Postat 11 oktober 2007 Jo det e det, det sitter ju en reaktor mellan uttaget och röret, det va så jag tänkte att det bara e den som skiljer för dom olika volten./Mattias Citera
ramq Postat 11 oktober 2007 Postat 11 oktober 2007 Röret i sig spelar ingen roll, det är drivdonet som driver urladdningen i röret som är annorlunda.Så kort sagt; det fungerar ändå. Citera
Mattias.Widell Postat 11 oktober 2007 Författare Postat 11 oktober 2007 Blir ju ganska mycket billigare om man beställer flera rör åt gången så att det lönar sig m frakten, så det skulle va suveränt att kunna köpa från usa å det funkar här./mattias Citera
Mattias.Widell Postat 11 oktober 2007 Författare Postat 11 oktober 2007 skall ta å beställa när jag får pengar, å se om det funkar :-)/mattias Citera
acuario Postat 11 oktober 2007 Postat 11 oktober 2007 moms+tullavgift tillkommer, tänk på detta. Citera
Mattias.Widell Postat 11 oktober 2007 Författare Postat 11 oktober 2007 aj då, så moms tillkommer? vet du detta säkert? när man beställer från tyskland tillkommer inget vad jag märkt, men från usa tillkommer detta alltså?/Mattias Citera
Hellman Postat 11 oktober 2007 Postat 11 oktober 2007 Jajamensan.Vid köp inom EU får du plocka in det i Sverige utan att betala extra. Köper du från ett land utanför EU får du betala moms+tullavgift. Mvh Hellman Citera
ramq Postat 11 oktober 2007 Postat 11 oktober 2007 Det är väl såhär; I tyskland är momsen 12-13% (minns inte riktigt) motför Sveriges 25%, vilket gör det "så otroligt billigare" i Tyskland. (Nåja)I ett land utanför EU gäller tull, dvs påslag för svensk moms. Citera
Mattias.Widell Postat 11 oktober 2007 Författare Postat 11 oktober 2007 Tack så mycket för denna upplysning, tur att jag inte redan beställt, med dom påslagen så lönar det sig då föga att beställa från usa, nä får nog bli att prata med Korallfisken istället som jag vet också säljer dessa rör./Mattias Citera
ramq Postat 11 oktober 2007 Postat 11 oktober 2007 En del gör ju fulingar och provar ändå... Märker avsändaren paketet som "gift" så är det ju en gåva från sändaren till mottagaren. Det är förstås inte lagligt...? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.