Gå till innehåll

Fet mat !!


jimmy

Rekommenderade inlägg

vilken mat är fetast min kirug har blivit så fruktansvärt mager på sista tiden å han tycker inte om mysis.

Så finns det något annat man kan ge som är rikligt på fett utan att mata över hela karet matar som en idiot nu alla fiskar är feta till å med pincetten men inte min gula kirug.

Det kan bero på åldern ochså jag köpte den beg å han som hadde den innan sa att den va runt 6-7 år jag har själv haft den i ca ett å halvt år nu utan problem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nori alger,sea veggies& lite artemia imellanåt som sagt mest grönt !

du kan ju ha ett sallads blad heller nori/veggies bit sittande i karet så den kan äta när den vill , men svårt att göda den om den inte vill äta mer !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Salladsblad hadde jag undvikit. Läste en gång att det är inge bra föda, innehåller inte mycket näring etc.

Mest bara ett tomt blad att tugga påsmiley2.gif.

Testa med tvättade maskrosblad. Har själv testat detta å alla fiskarna älskar det verkligen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Salladsblad hadde jag undvikit. Läste en gång att det är inge bra föda, innehåller inte mycket näring etc.

Mest bara ett tomt blad att tugga påsmiley2.gif.

Testa med tvättade maskrosblad. Har själv testat detta å alla fiskarna älskar det verkligen

hi hi snackar imot dig själv där kanske , borde isof vara lika lite att tugga på ett maskrosblad ! nä köp hellre kravodlad-sallad i affären förhoppningsvis lite renare än det som växer runt knuten som grannens katt springer & kissar på smiley2.gif."mina gillar okså maskrosblad"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch,vad dumt att jag inte sparade länken till den artikeln om veggiemat från närbutiken. Hur som helst så dömdes i princip allting ut utom broccoli rent näringsmässigt. Det och nori(samt specialgjord vegetarisk fiskmat typ spirulina givetvis) verkade vara det enda som var något att ha. Kan ju vara värt ett försök iaf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hi hi snackar imot dig själv där kanske , borde isof vara lika lite att tugga på ett maskrosblad ! nä köp hellre kravodlad-sallad i affären förhoppningsvis lite renare än det som växer runt knuten som grannens katt springer & kissar på smiley2.gif."mina gillar okså maskrosblad"

Det är rätt stor skillnad på sallad och maskrosblad, bla innehåller maskrosblad ca 3ggr så mycket energi. Titta och jämför själv:

Maskros: http://www.nutritiondata.com/facts-001-02s01vt.html

Sallad: http://www.nutritiondata.com/facts-001-02s01wt.html

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det va som...tack för en utmärkt länk man lär sig nått varje dag ! ja då är det ju bättre med avgasindränkta & urindrypande maskrosor smiley2.gif."obs ironi" jag är bara lite oroad av vad maskrosen har fåttspolat över sig innan vi sköljer av & stoppar i karet ! men kan man överföra ämmnen rakt av mellan mäniskor & djur jag menar kan fisken ta åt sig samma "goda " saker som vi

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag matar med sea veggies,spirulina,artemia,mysis,maskrosblad jag matar med grönt varje dag.

Han kanske ska vara veggiterian men det har nog ingen berättat för honom käkar artemia med god aptit.

Tyvär så är det ju inte så mycket fett i det gröna men får väll fortsätta få vi se vad som händer

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...