MARHAG Postat 1 juli 2004 Postat 1 juli 2004 Jag letar efter en skummare där man har möjlighet att koppla på en slang till ett större uppsamlings behållare än "koppen". Skummarens kapacitet ska ligga runt 1000 liter. Några förslag och/eller egna erfarenheter?//Markus Citera
wrang Postat 1 juli 2004 Postat 1 juli 2004 Har du en skummare så kanske man kan borra ett hål i koppen och dra en slang till ett större tätt kärl.Tror att TopFatom skummarna har ett rör ut för samma funktion Citera
zippo Postat 1 juli 2004 Postat 1 juli 2004 top fathom & fischer skummare "som förövrig inte har kopp alls" har dränering för "gugget" men som wrang säger det är enkelt att förse alla koppförseda skummare med dränering jag har precis fått iden själv att modifiera min AM TF 1000 multi kan lägga upp bild när jag gjort det ! Citera
Guest Filip Postat 1 juli 2004 Postat 1 juli 2004 Deltec MCE 600 har ett rör som ska förhindra att det rinner över om koppen blir full.Man borde kunna sätta en slang där.Problemet är väl om det får stå länge att det ruttnar.Filip Citera
MARHAG Postat 1 juli 2004 Författare Postat 1 juli 2004 Jag har funderat på att göra en moddning av en färdig men var lite intresserad av och kolla vad som fanns färdigt.Någon som har erfarenhet av top fanthom? Citera
zippo Postat 1 juli 2004 Postat 1 juli 2004 jo har haft en "finns flera på forumet sök på det" men jag upplevde den som högljud & man behöver en kraftig pump iaf brukar finnas till salu billigt bla på http://www.korallfisken.com/korallfisken/Site_Templates/bega gnat.asp# Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.