Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Köpte akvarium igår, 2 st men ett av dem var limmat stående ovanpå bottenskivan (alla sidor) Akvariet är 170x50x50. Är detta felaktigt limmat? Akvariet är inte nytt (10 år gammalt) Vad är nackdelen med att det är limmat på detta sätt jämfört med när fram/baksida limmas mot bottenskivans kant?

Postat

vad jag har fattat så blir dom inte lika starka

+ att botten glaset kan sjunka ner på mitten om inte ställningen det står på är så byggt att den inte sviktar ner

Postat

Bättre om du lägger yterligare en bottenruta som blir invändig.Detta kan du ju fixa i samband med att du limmar om det. Du bör nog det ,eftersom du nämner att det är 10 år gamalt. Inget jag skulle fylla upp då.

Postat

Nej . Du bör limma sidorna mot bottenglasets kan. Jag upplever att det blir stabilare så. Det är även lättare att limma mot botten, tycker jag.

Lycka till med bygget.

Postat

Jag byggde ett 80-liters för typ en månad sen, då limmade jag ovanpå bottenglaset. De på Zoopet sa att det bara limmades runt bottenglaset i ramakvarier. Stämmer det ?

MVH Mazi

Postat

Jag har hört att metoden att limma runt bottenglaset är mera vanlig i Tyskland. Men själv ställer jag sidorna på bottenglaset, fördelen med den metoden är att det spelar lite mindre roll med storleken på glasskivorna.

• 5 veckor senare...
Guest pterois
Postat

Vad e d för sjukt bra silikon som klarar trycket från ett 1000l kar utan ram?

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...