Gå till innehåll

Problem med BK 250/Red Dragon pump


Christer T

Rekommenderade inlägg

Idag när jag kom hem från jobbet upptäckte jag att skummaren inte skummade något. Det kom en del bubblor i den men inte mkt. Det låter också lite som från ett gammalt ånglok: dof dof dof dof. Skruvade först isär pumpen och rengjorde den, det var ganska mycket klägg i men det blev ingen skillnad. Skruvad isär igen och har haft delarna liggande i kalklösning en timme. allt ser rent och fint ut och rör sig som det ska (tror jag) men när jag sätter ihop den och kör igång så kvarstår problemet. Det kommer bubblor men lång ifrån tillräckligt mycket för att bilda något skum och den låter fortfarande dof dof dof dof. Någon som vet vad det kan vara för fel?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken storlek har bubblorna? Är de extremt små är det antagligen en saltplugg i luftslangen in.

Är de stora pumpar den dåligt. Klegg i insug eller utblås?

Bubblorna är nog i normal storlek bara 1/10 så många som normalt. Jag har blåst igenom luft så den passagen är fri. Det var ju lite kleggit men inte så att flödet ska påverkas nämnbart.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur långt har du skruvat in den röda skruven på insuget på pumpen? Den får aldrig vara längst in utan skruva tillbaks den lite så att de 2 svarta prickarna möter varandra. Det låter som samma problem som jag hade med min bk300 och då var det just problem med insug av luften.

/Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur långt har du skruvat in den röda skruven på insuget på pumpen? Den får aldrig vara längst in utan skruva tillbaks den lite så att de 2 svarta prickarna möter varandra. Det låter som samma problem som jag hade med min bk300 och då var det just problem med insug av luften.

/Mattias

Mattias,

Har du en intern BK? Finns ingen sådan skruv på min externa vad jag kan se.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag har en intern. Extern har jag tyvärr ingen aning om men det låter som problem med luftintaget. Gå in på zeovit.com, där har de löpmeter med trådar om bk och hur många som helst som har dem. Där hittade jag alla svar som jag har haft problem med.

/Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...