Gnarkill Postat 6 november 2007 Postat 6 november 2007 Vad finns det för olika botten alternativ? så som levande sand eller grus?vart finns det att köpa? jag har sett att någon har köpt en färdig säck med nån konstig sand som man bara sätter i karet på en gång vad är det det för typ?finns det olika bättre sämre alternativ? Citera
Laggeman Postat 7 november 2007 Postat 7 november 2007 Korallsand finns i de flesta butiker, sedan finns det även det som kallas för Ciklidsand.Levande sand som säljs i säckar brukar komma direkt från havet och packas i plastsäckar med en del vatten i. Detta för att man ska få bakterier som lever i sanden med i karet. Citera
Gnarkill Postat 8 november 2007 Författare Postat 8 november 2007 okej! för just nu så har jag faxesand/grus eller ja det kallas väl för kalkgrus i karet men det borde ju finnas nå bättre än det!vart finn den levande sanden att köpa då? Citera
jonasroman Postat 8 november 2007 Postat 8 november 2007 Vad finns det för olika botten alternativ? så som levande sand eller grus?vart finns det att köpa? jag har sett att någon har köpt en färdig säck med nån konstig sand som man bara sätter i karet på en gång vad är det det för typ?finns det olika bättre sämre alternativ?rekommenderar araglive...finns olika, 2 bra sorter är:Ocean direct. ted i kungsbacka har dessa! Citera
Gnarkill Postat 8 november 2007 Författare Postat 8 november 2007 är det bara sätta det i akvariumet direkt från påsen när man får den då? Citera
Thessan Postat 8 november 2007 Postat 8 november 2007 yes, jag lade ner påsen i karet och skar upp den där, så gled sanden ut fint Citera
Gnarkill Postat 5 december 2007 Författare Postat 5 december 2007 Angående levande sanden kan man stoppa i den även fast man har fiskar i akvariet?har köpt aragalive bahamas oolite och tänkte stoppa i den idag?? Citera
jonasroman Postat 6 december 2007 Postat 6 december 2007 Angående levande sanden kan man stoppa i den även fast man har fiskar i akvariet?har köpt aragalive bahamas oolite och tänkte stoppa i den idag??tänk bara på en sak..om du redan har sand i akvariet får du ej kväva denna med de nya sanden, då måsre den blndas med den gamla! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.