svedalaciklid Postat 7 november 2007 Postat 7 november 2007 hejsan har på senare tid sett att jag fått någon typ av utfällning på vattenytan sedan jag börjat använda uvc tror iallafall att det kommit ihop med detta då jag inte sett det innan jag hade skaffat uvc, vad kan detta vara ?som grå eller vita prickar på vattenytan Citera
svedalaciklid Postat 8 november 2007 Författare Postat 8 november 2007 kom och tänka på att det kom nog efter jag började tillsätta bio-strontium en gång i veckan Citera
Lasse Postat 8 november 2007 Postat 8 november 2007 Ytfilmen brukar bestå av fetter eller fettsyror. Kan mycket väl vara rester av sönderslagna celler via UV även om jag aldrig har märkt det.MVH Lasse Citera
jonasroman Postat 8 november 2007 Postat 8 november 2007 Ytfilmen brukar bestå av fetter eller fettsyror. Kan mycket väl vara rester av sönderslagna celler via UV även om jag aldrig har märkt det.MVH LasseNja...tror inte att vi kan skylla på uv:t. Citera
svedalaciklid Postat 8 november 2007 Författare Postat 8 november 2007 fick höra att det var smutsen som la sig på ytan. trodde iförsig att summaren tog det då men har vänt en powerhead upp o ner så den tar från ytan så får vi se om det försvinner och det verkar funka rengjorde även skålen till skummaren tänkte den var kanske för skitig så det var därför den inte tog allt längre, har inte haft nån beläggning på ytan innan och kört karet ett tag nu så skumt det kom nu plötsligt bara. köpte ju iförsig en del beg ls typ 30 kg för nån vecka sedan o stoppade i , många frågetecken vilket som gjort at ytan blev så.Tror iförsig nu att ls räcker i mitt 325kar med 50-55kg så nu blir det inte mycket pill i karet längre mer än sätta dit fraggar då o då hehe för det måste jag ha fler hehe Citera
Heritage Postat 8 november 2007 Postat 8 november 2007 fick höra att det var smutsen som la sig på ytan. trodde iförsig att summaren tog det då men har vänt en powerhead upp o ner så den tar från ytan så får vi se om det försvinner och det verkar funka rengjorde även skålen till skummaren tänkte den var kanske för skitig så det var därför den inte tog allt längre, har inte haft nån beläggning på ytan innan och kört karet ett tag nu så skumt det kom nu plötsligt bara. köpte ju iförsig en del beg ls typ 30 kg för nån vecka sedan o stoppade i , många frågetecken vilket som gjort at ytan blev så.Tror iförsig nu att ls räcker i mitt 325kar med 50-55kg så nu blir det inte mycket pill i karet längre mer än sätta dit fraggar då o då hehe för det måste jag ha fler heheDu har själv nämnt vart beläggningen kommer ifrån. DU får se till att ha en bra cirkulation och ytavrinning så försvinner det igen. Ingen tvekan om saken. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.