pimo Postat 9 november 2007 Postat 9 november 2007 Vilken underbar produkt!har tidigare kört med ultramins och ultra clam från fauna marin, men nu när jag köpt mitt zeovitsystem så har jag testat att dosera lite pohls coral vitalizer under några veckor, och skillnaden är tydlig, mycket bättre PE än med fauna marins grejer.Någon som upplevt liknande?Undrar om man kan överdosera denna produkt?har ca 250 liter vatten i karet och började med 2 droppar/dygn, men har testat att gå upp till 4 droppar per dygn, och korallerna ser ut att stortrivas. Citera
Nizztos Postat 9 november 2007 Postat 9 november 2007 Lustigt, jag gjorde exakt tvärt om med samma resultat Citera
salar Postat 9 november 2007 Postat 9 november 2007 Vad e det som du tycker blivit bättre? vad e PE.Patrik Citera
Thessan Postat 9 november 2007 Postat 9 november 2007 Phol rekommenderar ju 1-3 droppar per 25 gallon, jag har läst i guiden och det verkar inte som det är någon fara att överdosera men dosen är ju satt till detta så man bör nog hålla sig inom ramen iaf. Citera
pimo Postat 9 november 2007 Författare Postat 9 november 2007 konstigt nizztos, men det är väl olika i olika kar antar jag.salar:Med PE menade jag polypexpansion.Det som blivit bättre är främst att polyperna sträcker ut sig mer, och en montipora som växt dåligt under en tid har satt fart som sjutton de senaste veckorna.thessan ja ok jag såg det nu, då kör jag nog vidare på en lite högre dos för tillfället. Citera
wrang Postat 9 november 2007 Postat 9 november 2007 Jag kör med 3-4droppar och korallerna verkar ju må bra av en droppe per hundra liter. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.