Gå till innehåll

Mat från ICA?


Nizztos

Rekommenderade inlägg

Räkor, musslor, bläckfisk, spenat, ärtor, vitlök och ett par droppar multivitamin för gnagare i en mixer brukar bli "gott gottti gott gott", och är ett utmärkt basfoder. Mängderna varieras bara beroende på vilken typ av fisk du har. Mycket algätare = mycket grönt i blandningen (och tvärt om).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vitlök kan vara bra vid vissa tillfällen.

Så hade jag inte funderat tidigare. Har ju inte sett vitlök som foder utan som något man blandar i för att få fiskarna att äta det foder man egentligen vill ha i dem. Kan man använda det som erent foder?

Räkor, musslor, bläckfisk, spenat, ärtor, vitlök och ett par droppar multivitamin för gnagare i en mixer brukar bli "gott gottti gott gott", och är ett utmärkt basfoder. Mängderna varieras bara beroende på vilken typ av fisk du har. Mycket algätare = mycket grönt i blandningen (och tvärt om).

Har provat detta en gång till sötkar. Kommer jag nog aldrig göra om. Jag är inte vän med mixern. Har aldrig insett hur man på TV kan göra släta såser etc i mixern. Jag brukar få lite gegga i botten och stora bitar som inte vill ned i knivarna ovanpå :)

Inte rostad Nori bara den passerar igenom fisken utan att göra någon nytta, Norin ska vara torkad.

Hmm, får ta och byta då. Läste runt lite innan jag började med rostad nori, men detta är första gången jag ser någon säga att det inte fungerar lika bra som torkat.

jag ger mina hårdkokt ägg gula eftersom den inehåller (nästan) alla viktiga näringsämmnen

och fiskarna älskar det!

Ägg ja. Vet att fiskar älskar ägg (somliga i alla fall). Är lite avogt inställd till ägg då detta ofta används för att göra fiskar "tama" på vissa dykställen. Fast jag borde inte applicera mina fördomar mot dumma dykare till mitt eget kar :) Ägg låter ju i teorin som något man borde kunna mata med ibland.

Ser fram emot fler erfarenheter.

Kan man använda rom? Antar att rom från ABBAs burkar innehåller massa skit eller? Men från frysta/färska räkor?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man använda rom? Antar att rom från ABBAs burkar innehåller massa skit eller? Men från frysta/färska räkor?

Jag har provat rom från färska räkor fiskarna blev heltokiga, det blev fullkomligt kaos i byttan så det var uppskattat.

Har provat silver-rom på mig själv, men det var väl inte lika uppskattat, åtminstone dagen efter:död::skrattar:.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...