Gå till innehåll

25x25x25 kub


blaze

Rekommenderade inlägg

det är snack om att limma egna små kuber i våran akvarie förening o då har olika små mått kommit upp som förslag bla 25x25x25 då det finns en liten dubbel T5 ramp som är 25cm för ca 300:-

men då är ju frågan, vad kan man ha för nått i ett så litet kar i salt väg?

förslag!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aquastyle

T5 2tube-250

2-rörs T5 ramp av aluminium och hårdplast.

Akryl täckglas under lysrören. Integrerad högpresterande reflektoryta för bra prestanda.

Löstagbar fästanordning (justerbar på längden) för montering på öppna kar ingår.

Lysrör: 2*6 watt T5

Färg: Silver

Mått, armatur: 255*??*?? mm

Pris: 395:-

aV1P8QZA.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Borde väl inte finnas någon fisk som skulle trivas i ett så litet kar?

Men tex en räka och lite knappar osv vore kanske nått

kan förstå det!

kan ju ha karet till att låta små koraller växa på sig eller nått kanske annars får det nog vara för min del om det inte finns nått skoj att göra av karet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ptja, med 12 watt ljus så blir det ju rätt begränsat... Både i färgurval på rören och vilka koraller som kan köras i ett sånt kar.

Det klart, vill man ha en utmaning kan man ju alltid försöka sig på mörkerkoraller som annars är mycket vackra...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad det gäller färgurvalet finns det ju faktiskt lite att välja på.

6W 6500Kelvin

6W 10 000 Kelvin

6W Aqua Blue

http://www.drakfisken.se/

Vad det gäller urval av koraller finns det ju massor! Tänk på alla knappar och liknande.

Nedanstående länk var uppe i en annan tråd idag. Där har du 30 sidor nanokar att hämta inspiration från.

http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?s=&threadid=659579&perpage=25&highlight=nano%20tank%20of%20the%20month&pagenumber=1

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Va e de för fel på mantisar?

De är ju ultimata för pico, de behöver ju varken bra ljus eller värmare till akvariumet.

Vad gäller färgurvalet av lysrör har jag inte några större invändningar. Jag har två aqua blue och dom är på tok för blå. Kör 6500+10 000 eller 10 000+10 000 eller 6500+Aqua blue, vilken kombination som är bäst kan ni få reda på så fort jag får hem min order till pico/mantis projektet jag håller på med just nu =-)

I ett 25x25x25 går det nog endast att köra neon gobies för att ge firrarna någon form av rättvisa i vattenvolym. Dock blir de svårt att inte riskerar deras hälsa med så liten volym vatten. Jag skulle nog köra en sump på samma storlek eller större om jag skulle ens försöka mig på fiskar i så litet kar. Mitt råd är att endast köra med kräft eller sniglar i detta kar.

Detta kar är lite större och ger en försmak på vad man kan göra med ett litet pico/nano kar:

http://www.truenorthreef.com/newcube.wmv

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...