_Manne_ Postat 17 november 2007 Dela Postat 17 november 2007 Tjo.. Har en frågan hur pass litet kar man kan ha en Doris i.. Paracanthurus hepatusom vi säger att firren är tex 4-5 cm.. dvs så liten som man kan få tag på typ.Fattar ju att den behöver större o större.. men första 1-2 åren.(Har pratat med butiksförsäljare om detta om dom säger som vanligt..)Mvh Manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 17 november 2007 Dela Postat 17 november 2007 fin fisk men jäkligt prick känslig helst som små om jag fattat rätt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 17 november 2007 Dela Postat 17 november 2007 Oavsett storlek är det ju en mycket prickkänslig fisk så ett UVC får man väl se oumbärligt.I övrigt är det ju en simglad fisk så man ska väl inte se så mycket på storleken utan mer på hur den mår. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 17 november 2007 Författare Dela Postat 17 november 2007 prick kan ju alltid hända.. får man motarbeta bara.. må din R.I.P Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 17 november 2007 Dela Postat 17 november 2007 Japp prick känsliga är de !!Jag var iväg och handlade 2 sjöstjärnor och lite skivisar i Lomma i Fredags, och fick se nu ikväll att min ena (den mindre av de 2) har fått några vita prickar.Himla trist och som vanligt har man unte skaffat UVC än, Får bli snart!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 18 november 2007 Författare Dela Postat 18 november 2007 har ett litet uvc från tidigare sötvatten som i nöd kan fixas till.. ifall.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 18 november 2007 Dela Postat 18 november 2007 Jag tycker att ett RSM är på tok för litet för kirurger. Finns många andra fina fiskar att välja bland. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.