Gå till innehåll

deltec microreef


crosswinds

Rekommenderade inlägg

Daniel, har du läst Jonas tråd?

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=18780

Det borde du iaf ha gjort om du gjorde en sökning innan du ställde frågan.

Japp, den har jag läst, fast tänkte kolla efter fler erfarenheter :)

Angående prislappen så är den väl hög, men ändå inte. För frågan är om du bygger ett på samma sätt och kommer undan med den prislappen? (då är designen medräknad)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Såg att du redan läst min tråd...

En liten sammanfattning för dej blir som följer:

Snygg design, hög kvalite, tekniskt funkar allt som de ska..mkt tyst ytavrinning, pulg and play, dvs du behöver bara skruva ihop ngr rör så är allt klart. Du behöver komplettera med förslagsvis 2 streampumpar, o en påfyllningsvakt, o kankse byta ut de lysrör som skickas med...annars är de komplett. i originalet ingår bara en dubbelramp 2x39w...så där får man komplettera upp till 4 rör. de går att få de precis som man vill från början, mot ett pristillägg.

grundpriset är aningens högt...håller med...men i längden känner man att kvaliten är så god att de nog ändå betalar sej.

storleken?..ja..känns trots sina endast 225l som helt fullvuxet...men där är de väl förrutom platsen i rummet mest plänboken som styr...för deras större modeller, då börjar de bli riktigt dyrt.

Alternativ är ju aqua medics anthias...lite större, men ändå inte dyrare...dock kankse inte samma snygga möbel...men definitivt ett mkt bra alternativ...särskilt om man vill upp lite till o storlek.

Mvh

Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jonasroman! Tack för din jättefina sammanfattning! Absolut toppskick!

Jag har kollat på aquamedics motsvarighet, men det verkar inte vara en separat sump i de kiten va? Har inte lyckats se det iaf :S

"anthias", som e nåt på 400-500 liter, skall ha en sump under akvariet..om jag inte minns hel fel..

Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...