mr_svensson Postat 24 november 2007 Författare Postat 24 november 2007 nu när det är bestämt att skummaren skall sitta i bakre delen på tanken kommer frågan, -skall man ha ytavrinning eller en torr hörna för skummaren?hur mycket bättre är det med ytavrinning? Citera
Sillen Postat 24 november 2007 Postat 24 november 2007 Jag ser det som en stor fördel med ytavrinning då den tar bort den skit som annars samlas på ytan. Citera
mr_svensson Postat 24 november 2007 Författare Postat 24 november 2007 om man då köper en mce600, hur sätts den fast då? hänger den bara? tänkte bara så den inte flyter upp. Citera
Laggeman Postat 24 november 2007 Postat 24 november 2007 Pumpen väger en del, och som jag förstått det så är det för mycket vikt för att det ska kunna få skummaren att lyfta. Kan inte tänka mig att det finns någon skummare som kan fås att lyfta faktiskt, men vem vet, det gör det kanske? Citera
GustavF Postat 24 november 2007 Postat 24 november 2007 Skummaren kommer inte att lyfta, så det är inga problem. Ytavrinning = jättebra. Har kopplat in en fluval ytavrinning till min MCE600 och det funkar bra, men är inte helt nöjd med hur det ser ut. Citera
mr_svensson Postat 30 november 2007 Författare Postat 30 november 2007 om man bygger en egen ramp till karet, är det då okej att bara använda playwood och sen måla med nån svart färg?eller måste man plasta/glasfibra insidan så inte rampen blir fuktig?nån speciell färg?sen är det bestämt att det blir ett fack i bakre delen med ytavrinning , skummare (seaclone 150) fosfatfiler samt en uvc i, ca 60liter. hoppas bara att allt får plats där i.peter Citera
Wiking Postat 30 november 2007 Postat 30 november 2007 om man bygger en egen ramp till karet, är det då okej att bara använda playwood och sen måla med nån svart färg?Japp. Jag skulle använda playwood eller spånskiva. Färgen skulle då vara en lackfärg som tål lite 'hårda tag' dvs ordentlig rengöring med vatten och trasa. Citera
Illustratören Postat 1 december 2007 Postat 1 december 2007 Om du vill få en fin yta som tål hårda tag rekomenderar jag starkt två komponent båtlack. Håller bra och är vattentålig. Nackdelen är priset!Lite OT: Kan rekommendera alla som ska lacka om fönsterbräderna hemma att använda båtlack där med, blir stryktåligt och fungerar riktigt bra. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.