Gå till innehåll

Svart tusenfoting??


petrol

Rekommenderade inlägg

Såg precis en svart "tusenfoting" med långa "antenner" ca 1cm lång och regält snabb. Någon som vet vad det är?

Har även en stor vit / beig "Shell" snäcka som sitter rakt ut från en levande sten, öppnar sig ett par mm då och då (filtrerar??) Vad kan det vara / svår att hålla vid liv?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Musslan ska du noginte hoppas för mkt på,antar att ditt kar är nystartat? Förmodligen kommer den svälta ihjäl.

Har aldrig sett en svart borstmask men såvitt jag vet så är det bara röda som eventuellt är otrevliga att ha i karet,är inte så insatt i det,låter det mesta leva imitt kar sålänge jag inte ser det käka något jag vet är bättre att ha.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Svarttusenfoting var en missvisande beskrivning (har kikat noggrannare nu) ser mer ut som en svart smal gråsugga.. Någon som vet??

Har även hittat en helröd borstmask.. Farlighetsfaktor??

När det gäller musslan så kommer väl den att käka Phytoplankton? Eller?

Tack på förhand // Petter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest jentan

små "gråsuggor" har jag också några... De har inte ställt till något besvär av vad jag har sett... Vad gäller den röda borstmasken så är jag ganska osäker... Men ta det säkra före det osäkra :P

Nej... Nu är det sängen som gäller för mig!

Lycka till Petter!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...