moogoo Postat 2 december 2007 Postat 2 december 2007 Funderar på att köpa Lumenarc reflektorer. Hur blir ljuset med dessa? Är dom bra? Citera
Norberg Postat 2 december 2007 Postat 2 december 2007 Enligt Sanjay (en amerikansk ljusguru) så ska det inte finnas mycket bättre reflektorer att köpa för pengar.Han har testat en massa MH ballaster, lampor och sånt gör en sökning på nätet så hitar du nog en hel del.http://www.reeflightinginfo.arvixe.com/index.htm Citera
Clownen Postat 3 december 2007 Postat 3 december 2007 Funderar på att köpa Lumenarc reflektorer. Hur blir ljuset med dessa? Är dom bra?De är jättebra med grym spridning av ljuset. Jag hade inte skaffat MH om det inte vore för den här typen av reflektor. Kolla med Ramq och hans tråd, han är väl insatt i detta. Citera
moogoo Postat 3 december 2007 Författare Postat 3 december 2007 Tack för hjälpen. Det kommer att bli ett inköp av dessa. Citera
MattiasN Postat 4 december 2007 Postat 4 december 2007 Någon som vet om det skulle gå att byta ut orginalreflektorn på en Lightline armatur? Är väldigt sugen på Lumen arc reflektorer, men känner att det blir lite för mycket pengar med byte av ballaster samtidigt.... Citera
ramq Postat 4 december 2007 Postat 4 december 2007 Jag separerade "boxen" med ballasten och reflektorn med sockel. Kabeln gjorde jag 1,5-2m och sedan var det ju enkelt att bara byta ut reflektorn och sockeln mot LAIII. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.