Gå till innehåll

knep för att fånga clown?


Minerva

Rekommenderade inlägg

Hej alla jag har tänkt att sälja min clownfisk hona av arten Permas biacolour (stavning?)

Det är bara ett problem hur ska jag fånga den?

den är ju så snabb och har många gömmställen.När jag skulle flytta den till mitt nya karså fick jag hålla på i flera dagar innan jag fick upp den.

är det någon som har något tipps på hur jag kan fånga den utan att stressa den alt för mycket?

alla tipps är välhomna!:W:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Prova mitt i natten. Stoppa ner håven i närheten av där de brukar hålla till under dagen så de vänjer sig med att den finns där. Mörklägg karet ordentligt, låt det gå någon timme så de har lagt sig till att sova där de brukar hålla till, sedan skrider du till verket och tar upp dem samtidigt som du sätter på full belysning vilket skall desorientera dem och göra dem förrvirrade.

Lycka till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:skrattar:

Jodå, ta en PET flaska, skär av toppen och sätt tillbaka den in och ut. Skär av den så att hålet är lagom stort för fisken.

Lägg sedan i artemia el dyligt och vänta tills fiskan är inne i flaskan. Så fort den är inne ta upp flaskan med fisken i.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ang petflaskan så testade jag detta då jag ville ha upp en fisk en ggn. De enda som stod o ville in var mina kirurger. Alla andra fiskar sket fullständigt i flaskan så min fråga blir. fungerar detta verkligen? Hur länge ska flaskan ligga i karet isf? jag hade i min i 2 timmar inna jag gav upp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...