Gå till innehåll

hjälp


smen

Rekommenderade inlägg

jag köpte mej denna annemon för ett tag sedan. när jag fick i den i mitt kar så såg den lite trist ut. efter 3-4 timmar svulna den upp i alla dess olika former samt vandrar iväg. men nu så ser den rent utav "död" ut men det e den ej. sedan vad är det för sort. nu ligger den på en sten men ser ut som någe katten har släpat sej med hem. ligger där med sina armar neråt samt kasstar iväg små små trådar lite då och då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gör en sökning på anemon så får du flera träffar.

Vattenvärde,belysning, temp mm.

Troligen är anemonen dödsdömd, när den dör förpestar den vattnet en hel del.

Se till att ha nytt saltvatten för ett större vattenbyte + aktivtkol för att filtrera vattnet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo då info letar man efter hela tiden samt att man tar infoom djur liven innan man köper dom. enda man blir förbannad över är att dej finns dom djurförsäljare som varmt rekomenderar bla lavasten. J...la hycklare. jaja det e inget att göra det e bara att ränsa och göra iådning igen. anemonen levde lär jag tog ur den som turligt var. satt som utav bara fn på stenen samt rörde sej lite. vill ju inte få en krigs zon i karet. bara hoppas rästen av djurlivet klarar sej. men än en gång tack för era svar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu räcker det med spydigheterna. jag bad om "hjälp" inte glåpord. jag själv håller på med aqua för att det är skoj. eller var tills denna respons. när man söker efter info bla på biblotek så finns det då inte mycket av den varan som behövs. ochsjälv så gick jag med på denna sida för att kunna dela intresset samt kunna få tipps och trix...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tyvärr är det samma visa var gång,undras varför det inte är exportförbudförbud på dem om dom håller på att dö ut,sen är det ett säljaransvar att upplysa kunden!!blir gärna lite dubbelmoral, ingen gnäller om nån köper citeskoraller som dom inte klarar av.så Smen fortsätt du läsa och skriva

här, du är inte den förste som köpt anemon!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

bra svar crille. har sedan länge andra anemoner och dom lever och frodas som bara den. delat sej har dom gjort så det e skoj att saker och ting funkar. men nu vart de så att jag hadde en enorm otur med denna rackare. jaja inget att göra. alla värden i karet e helt kanon fast detta missöde. letar fortfarande info vad det var för art jag nu hadde det enda jag kommet fram är någon form av (magnefika) men jag vet inte om jag är helt fel ute. jo då jag kommer att vara med ute på sidan och ta info. och även fråga om man undrar över något. och hoppas på bra svar. helt grön på salt är jag då inte men när man höll på med de så räkte de i prencip att ha en skummare mm men nu finns det ju en hel djungel av prylas man bara ska ha. ler.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...