Gå till innehåll

T5 ljusramper


Pear

Rekommenderade inlägg

Men det gäller bara fram till 24dec? :ler:

Duktigt snygga dom där ramperna! När man nån gång kanske hädar och går över till T5 kanske det blir något sånt där. (Pengar kan jag inte skylla på då jag börjar vara nära samma summor för MH)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men det gäller bara fram till 24dec? :ler:

Duktigt snygga dom där ramperna! När man nån gång kanske hädar och går över till T5 kanske det blir något sånt där. (Pengar kan jag inte skylla på då jag börjar vara nära samma summor för MH)

Det är ju billigare än den rampen även efter den 24´de

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är rampen du säljer dimmbar som Seaqualux Royal?

Kan väl tillägga att ATI-ramperna inte ser ut som på bilderna på Aquapro. Min är i Svart plexiglas och med svarta sidor på täckglaset (bländskydd). ATI är väl dock den modiges val med de problem som har varit. Hade bara Fauna-Marin haft 24W-ramper hade det blivit en sådan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad var egentligen problemet med ATI-ramperna? Överhettning tack vare för dålig fläktkylning? Gällde detta Powermodule eller Sunpower, eller kanske båda?

Mina amaturer är Sunpower. Vad felen beror på vet jag ej. Men på vissa amaturer så funkar inte 2 av lysrören inget fel på själva lysrören. Å på nån amatur så funkar vissa rören någon timma per dag sen slocknar dom å sen tänds igen lite då och då.

Sen hade jag en amatur där 2 rören inte funkade under ett par veckor men nu funkar alla igen :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

oveb

Hur får du ihop den ekvationen???

Rampen från Aquapro kostar utan KZ-rör 7681 in frakt räknat i dagensvaluta + 561 för rören

Det blir 8197

Hos Ted kostar den 8090 ink frakt och postförskott i normala fall nu kostar den 6592 ink alla tillkommande avgifter....

Aha, det finns någon "julrabatt" ytterligare som inte framgår på shopen.

Citat av Hasse och Tage sa: "Det var det j-vligaste..."

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ATI har INTE lagt ned. De leverade just nya uppsättningar belysningar. Min 4x24W kom purfärskt från fabrik för några veckor sedan. De hade dock problem tidigare vilket innebar ett uppehåll. Jag tror att problemet med ljusramperna innan var att det kunde bli kortslutning p.g.a. dåligt skyddade don, men det tror jag de skall ha sett över i de senaste generationerna. Vi får se om problemen kvarstår. Jag lär garanterat rapportera om det i så fall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ATI har INTE lagt ned. De leverade just nya uppsättningar belysningar. Min 4x24W kom purfärskt från fabrik för några veckor sedan. De hade dock problem tidigare vilket innebar ett uppehåll. Jag tror att problemet med ljusramperna innan var att det kunde bli kortslutning p.g.a. dåligt skyddade don, men det tror jag de skall ha sett över i de senaste generationerna. Vi får se om problemen kvarstår. Jag lär garanterat rapportera om det i så fall.

Kanon att de kommit igång igen, de har varit fullständigt hopplösa att köpa under senhösten. Trodde nästan de kånkat ett tag.

.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...