wrang Postat 21 januari 2008 Dela Postat 21 januari 2008 Lerum finns ju oxså. Men göran på ciklileken jobbar med annat på dagarna men på kvällstid så kanske även han öppnar för en långväga kund...Vägbeskrivning. E20 mot stockholm kör 2mil norr till lerum och sväng in på Hulanmotet. Kör över E20 via bron så ser du ett gult hus på andra sidan bron intill järnvägen där det står ciklidhuset.se Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 21 januari 2008 Dela Postat 21 januari 2008 Även Zoomässan i Kungsbacka har några saltvattensakvarium man kan kika på. Här är en länk http://www.zoomassan.se/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PikeDevil Postat 23 januari 2008 Författare Dela Postat 23 januari 2008 Tack för alla tips! Det blev inget saltvattensbesök utan jag stannade i Örebro och inhandlade ett gäng Diskusar till min brors akvarium.Jag hade tänkt skörda ut lite kalkalger, de växer så det knakar...Då jag är helt ny med saltvatten kommer här en kanske lite dum fråga. Går det bra att stoppa ner en vanlig kökssax i vattnet eller kommer vattnet att reagera med metallen? Jag har ett relativt litet kar så jag vill inte riskera nått genom att föra ner metall i det.Jag har på senare tid även hittat en del ormsjöstjärnor, 5 st grå/vita, ca 5 cm. Bra eller dåligt? Ska försöka låna en kamera så jag kan lägga ut lite bilder.Mvh Jörgen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 23 januari 2008 Dela Postat 23 januari 2008 Kul att det växer för dig!Angående Halimeda-algerna så är det ingen fara med saxen, det du ska vara orolig för är saxen så skölj den noga efteråt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.