Cosmo Postat 18 december 2007 Postat 18 december 2007 Hej!Jag tänkte kort presentera invånarna och tekniken i mitt akvarium. Det är av fabrikatet Juwel och har varit igång sedan sommaren 2006. Jag har under lång tid tampats med bruna alger på botten. Dock ser jag tydliga resultat av FM fosfatremover som köptes för 14 dagar sedan.Akvarium: Juwel Rio 240Skummare: AS Visijet Cirkulation: 2 st Koralia 1 + Juwel orginalpumpYtterfilter: Aquael m. UV-ljusBelysning: 2 st 30 w T8 Osram 67 3 st 54 w T5 Fauna MarinOsmolator: Tunze 3155Fisk: 1 st Yellowtail Damselfish2 st Amphiprion ocellaris1 st Gramma Loreto1 st Gul kirurg1 st Red Head goby1 st Six line wrasseRäkor: 2 st Lysmata amboinensis2 st Lysmata debelius2 st PepparminträkorEremiter: 2 st små blåbenade2 st små rödaSjöborre: 1 st Blue tuxedoSjöstjärna: 1 st sandvändadeSjögurka: 1 st tiger tailSniglar: Algätande + nassariusKoraller: Mestadels mjukkoraller t ex Xenia,Sarcophyton, Sinularia. Skiv och kolonianemoner i olika färger. Ett fåtal stenkoraller Euphyllia, blåtoppad Acropora, Caulastrea och Montipora.Tack för mig!Mvh Martin
Karoline Postat 18 december 2007 Postat 18 december 2007 Grymt snyggt Martin!Kul att du äntligen la ut det Hoppas allt är bra med er. Vi får höras.
ramq Postat 18 december 2007 Postat 18 december 2007 Mycket vackert med så stora vackra mjukkoraller!
Cosmo Postat 18 december 2007 Författare Postat 18 december 2007 Tack för all positiv respons!!!MvhMartin
Cosmo Postat 19 december 2007 Författare Postat 19 december 2007 Lägger in några bilder till. Ingen vidare kvalité dock. Har även ett par videoklipp som jag inte får in, om någon kan hjälpa till så är jag tacksam!MvhMartin
Sillen Postat 19 december 2007 Postat 19 december 2007 Tjusigt Martin!Kul att du äntligen lägger ut bilder på ditt kar så att andra också får ta del av dem. Visste inte att du var så duktig fotograf också.
Cosmo Postat 4 februari 2008 Författare Postat 4 februari 2008 Det som har hänt sen sist är att jag tagit bort ett par stora mjukkoraller och ersatt dom med ett antal olika sps fraggar. Har tyvärr börjat se lite cyano här och där också.MvhMartin
lottac Postat 4 februari 2008 Postat 4 februari 2008 Hej Martin!Verkligen fint akvarium! Jätte snyggt. Jag har samma storlek som du, men ditt ser mycket större ut med alla koraller.
Sillen Postat 4 februari 2008 Postat 4 februari 2008 Kul att du ger dig på SPS! Du har ett par innestående här! Säg till när du är i trakten!Kan du inte ta lite närbilder på dem du har skaffat?
Cosmo Postat 4 februari 2008 Författare Postat 4 februari 2008 Här kommer en bild på de nya SPS:er som jag skaffat. Bilderna blir lite otydliga, men ni får hålla tillgodo tills vidare.MvhMartin
seb1989 Postat 19 januari 2011 Postat 19 januari 2011 Måste nog säga att ditt kar är strået vassare;)
Rekommenderade inlägg