Gå till innehåll

Skit på vattenytan?


port513

Rekommenderade inlägg

Vad är det för brun skit jag fått på vattenytan?

Från att på morgonen haft knallklart vatten så såg jag när jag kom hem att jag hade en "smutsig" vattenyta. Drar jag med håven igenom så ser det ut som brun smörja som man få i håven.

Är detta något som beror på att skummaren inte kör på full rulle eller vad?

Andra vattenvärden är ok.

Nitrit: 0

Nitrat: 5

/Henke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske pumparna inte föser in ytvattnet i ytavrinningen ordentligt?

Bra fråga, ytvattnet cirkulerar och störs av en BioFlo som snurrar 360-grader konstant.

Det skumma är att det blev så från att varit helt klart på morgonen till att sen ha blivit klegg.

/Henke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ytavrinning är det ju ont om i ett Clownhotell men jag har ett insug som tar ytvattnet så det borde inte kommit ändå. Får kolla vad 17 det är för något.

Hade liknande när jag matat med pulverfoder en gång men då försvan det på 2 dagar, nu kom det utan anledning helt plötsligt

/Henke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

prova med att rikta upp en pump mot vattenytan som slår sönder den annrs kan du ta en tidning typ aftonbladet (så duger den till nått helst en sida med linda rosing på efter som hon ¤¤¤) å lägga på ytan i några sekunder så kommer den att suga åt sig ytan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...