Gå till innehåll

red sea max


Jenn

Rekommenderade inlägg

Hej! alla ni med rsm tycker ni era låter högt? har ju skummaren kvar men jag måste höja tvn om man ska titta, stänga sovrumsdörren på natten och prata högre. Hur mycket låter era? Har kilat fast en papperbit uppe vid skummaren och då låter det mindre men ska man verkligen behöva ha en sån? Hälsningar Jenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med! Pumparna låter ju i princip inget alls utan det som låter är skummare och fläkten till lysrören. Måste den vara på under dagen? Har ni några mer tips för att få det tyst?

Hur stor är fläkten ??

Det finns ju toktysta PC-fläktar, typ den HÄR !

Kanske går det att strypa den en aning med en reglerbar trafo åxå om tempen är OK med fläkten ovan. Jag kör två st 80mm fläktar till min Juwelbalja (med org-lock på) och håller klart rimliga temperaturer trots 4x39W T5:or.

.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

köptes i oktober.. ska vara den senaste versionen ang buller.. dock hade det kommit ny version med en ny timer.. det är den ända ändringen jag vet sen jag köpte mitt..

mitt RSm har defenitivt lugnat ner sig en del nu när allt är inkört.. jag satte Gummipackningar på båda utblåspumparna på insidan.. typ vanliga krangummipackningar , tog bort ev vibrationer direkt från dom 2 pumparna.. skummaren har numera ett dovare ljud som inte är något problem direkt.. det ända som väsnas en del är ju belysningfläktarna , specielt när dom startar upp första 30sec.. sen blir det mer ett datorsurr istället, o vem är inte van vid det numera.. skulle jag fysiskt göra något mer så hade det varit o fixa någon fläkt till i belysningen och dragit ner på hastigheten på dom istället.. annars är jag nöjd med Baljan.. tyckte också dom första dagarna att det burmmande en del.. problemet var nog att brummandet varierade lite hela tiden då.. inget "fast" ljud.. nu när allt är inkört så ångar jag inget.. jättenöjd med mitt första Saltnano.!

mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Mr_Lindgren

jag har 2st fläktar i mitt RSM och har en än så länge stabil temp och inget oljud. Jag tycker inte att det låter så mycket om mitt RSM.

Mvh

Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...