Gå till innehåll

Nya bilder från mitt RSM


Guest Mr_Lindgren

Rekommenderade inlägg

Ja det är klart jag ska nog köpa några och pynta granen med!

De jag menar är att du skall inte skälla på en person som testar sej fram..o dessutom lyckats hittills mkt bra!...vi lär oss av erfarenheten...jag har gjort mina tabbar, o de ångrar jag inte. Jag gissar att du också, trots dina få år inom hobbyn, gjort dina tavlor...så va inte så snabb med pekpinnen när en akvarist testar sina vingar.

Det är inte alltid fel att göra fel, de kommer du så småningom inse du med:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Han är väl inte pessimist, utan realist? Big deal är det alltid med djur, men tänker inte dra igång någon moraldiskussion om det. Däremot är det en annan sak när man gör ett seriöst försök som Daniel.

Kul att du kunde starta upp med gammalt vatten, alltid roligare när den fasen går snabbt :). Gorgonierna är skitsnygga och jag hoppas verkligen att du lyckas med dem.

Hur funkar din dvärgkejsare? Läst att den bicolorn kan vara lite elak, tänkte främst på dina knappar.

Är de två gula prickarna små okinaewes? De är högst på min önskelista.

Mvh Thomas

Allt vi kan om detta har skett genom misstag...att köpa en zoozanthelllös korall är inget stort "misstag", så jag reagerar när de skrivs utroppstecken o pekpinnar...de finns betydligt värre saker att göra inom denna hobby. Trial an error är de sett vi lär oss på..o han kan dessutom mkt väl lyckas hålla korallerna vid liv. Jag skulle verkligen säga att de är no big deal i sammanhanget. Beträffande moral tror jag vi föder upp beyydlig mer koraller än vi tar livet av...så vi kan nog ha gott samvete.

Lycka till Lindgren med ditt fina kar...ser framemot att följa din tråd..de ser verkligen fint ut!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De jag menar är att du skall inte skälla på en person som testar sej fram..o dessutom lyckats hittills mkt bra!...vi lär oss av erfarenheten...jag har gjort mina tabbar, o de ångrar jag inte. Jag gissar att du också, trots dina få år inom hobbyn, gjort dina tavlor...så va inte så snabb med pekpinnen när en akvarist testar sina vingar.

Det är inte alltid fel att göra fel, de kommer du så småningom inse du med:)

det är väl testandet inom rimliga gränser som gör hobbyn intressant, kolla aquario tex,han vågar testa,och han har ju ett grymt kar. jag kan ärligt säga att jag köpt många djur, och läst på efter.

det är kanske inte alltid så smart,men jag kan lova att jag läser så mycket jag kan iefterhand,och

då lägger man ner energi o lyckas ofta!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...