Gå till innehåll

Alternativ till Tunze?


Nizztos

Rekommenderade inlägg

Letar på sikt efter en streamer, gärna med variabelt flöde på 10000+ l/h, men det verkar nästan bara finnas Tunze. Finns det inga andra pumpar som är åtminstone lite billigare? Har sett Resuns som ju verkar vettig, men kvaliten verkar ju lite si och så. Jag behöver dessutom magnetfäste (vilket ju är en extra och dessutom dyr) utgift för Tunze.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Jag mätte inte flödet exakt, killen som ursprungligen gjorde modden på reefcentral gjorde mätningarna. För mer info - följ länken till RC som fanns i tråden. Det går dock inte att undvika skillnaden även med blotta ögat, känn med handen framför utloppet, som himmel och jord.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade du också Tunze nano 6025? I vilket kar? Jag körde min 6025:a i ett 96-liters akvarium och då var det ganska så full fart i karet med modden.

Skillnaden för mig är att jag har 4st i ett 400l kar. Ja, flåset ökar lite, men det blir ingen större totalskillnad. Strålen är troligen för smal för det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...