Forsberg Postat 29 december 2007 Dela Postat 29 december 2007 Denna gul-bröstade Diacanthus är lite svår fångad i landet. Min har verkligen aklimatiserat sig väl äter precis allt. Ofta med dessa är att dom är svåra att få att äta. Köper man stora ex är näst intill omöjligt att omvänlja dom till akvariefoder. Min är väl runt 12 cm . Och det nya blickfånget i karet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 29 december 2007 Dela Postat 29 december 2007 Häftigt! Har du fler kejsare i karet, eller ska han få vara ensam kung?Jag vet ju att salar väntar på att få in en sådan som ny kung i sitt kar.Jag har för min del inte bestämt mig för vilken av mina som är favoriten https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showpost.php?p=211602&postcount=46 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Forsberg Postat 29 december 2007 Författare Dela Postat 29 december 2007 Han går ihop en liten imperator som börjar med tydliga tendennser att färga om+ 3 kiruger som jag var livrädd att dom skulle jaga livet ur han . Men allting har gått över förväntan.Kungen i Karet min stora Flavescens simmade fram med utspärrade fenor och vissade vem som bestämde. Men kungen är den lungnaste kirurgen i i sverige. Däremot nummer 2 i rangordningen min Leucosternon var lite små sur på han i 3 dagar men inget allvarligt hände.MvhMagnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Forsberg Postat 29 december 2007 Författare Dela Postat 29 december 2007 Innan nån tar illa vid sig sig att jag har 3 kirurger och 2 kejsare i ett 450 liters kar . Jag kommer att uppgradera till ett 1000 liters under våren.MvhMagnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 29 december 2007 Dela Postat 29 december 2007 vacker, var hittade du den? kan pm:a om dy vill Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Forsberg Postat 29 december 2007 Författare Dela Postat 29 december 2007 Crille i LerumMvhMagnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Forsberg Postat 29 december 2007 Författare Dela Postat 29 december 2007 Om nån undrar varför sanden är barlagd på bilden beror detta på mitt cyano anfall. Mina stream pumpar riktades neråt för att störa cyanon så mycket som möjligt.Men detta SKALL ABSOLUT INTE BLI EN CYANO TRÅD.MvhMagnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 29 december 2007 Dela Postat 29 december 2007 nä ingen cyano här, kan vi inte spinna på här med våra favoritkejsare som tråden heter, kul att se vad vi har för kejsare i våra svenska burkar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alofstrand Postat 29 december 2007 Dela Postat 29 december 2007 den kejsaren är en av mina favoriter!!! får se om jag får tag i ett ung djur, har ju inte så stort kar tyvärr Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Forsberg Postat 29 december 2007 Författare Dela Postat 29 december 2007 nä ingen cyano här, kan vi inte spinna på här med våra favoritkejsare som tråden heter, kul att se vad vi har för kejsare i våra svenska burkar.En mycket bra ide . Mitt nästa mål blir en Gold Flake Angel. Det skulle va inspererande om nån som hade nån la upp en bild. Det skulle va kul och se om nån i landet har den.MvhMagnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 29 december 2007 Dela Postat 29 december 2007 nä ingen cyano här, kan vi inte spinna på här med våra favoritkejsare som tråden heter, kul att se vad vi har för kejsare i våra svenska burkar.Crille,Vi saknar väl en bild i dagsljus på din Koran? Dina senaste bilder verkade vara i blåljus, eller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 29 december 2007 Dela Postat 29 december 2007 japp, jag ska fixa ett bra kort, men den är svår att fånga på bild Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Forsberg Postat 29 december 2007 Författare Dela Postat 29 december 2007 Vargklo- Mitt mål i det nya karet är att ha alla dina önskemål. Absolut Annularis vilket jag tycker under reprecenterad i Sverige. En underbar fisk hoppas nån som har den kan lägga in en bild i denna tråd.MvhMagnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 29 december 2007 Dela Postat 29 december 2007 Vargklo- Mitt mål i det nya karet är att ha alla dina önskemål. Absolut Annularis vilket jag tycker under reprecenterad i Sverige. En underbar fisk hoppas nån som har den kan lägga in en bild i denna tråd.MvhMagnusJag lägger in bilderna här igen så att vi får en komplett kejsartråd att dregla i Jag vet inte hur akut det är att jag måste börja flytta över någon eller några av dem från mitt 425-kar till mitt 650-kar. Är någon mer känslig än den andre vad gäller behov av simutrymme? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 29 december 2007 Dela Postat 29 december 2007 underbara fiskar!!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Forsberg Postat 29 december 2007 Författare Dela Postat 29 december 2007 Jag bra älskar din Annularis . Hur länge har du haft den ? Hur stor är den ?Hur kommer den överens med dina andra kejsare?Är den svår att få att äta ?Är den mer eller mindre jobbig mot koraller?MvhMagnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 29 december 2007 Dela Postat 29 december 2007 Den sista där Calle, Annularisen, den blir ju störst utav de du har, så den är väl isf den som bör flyttas. Såg sådana simmandes parvis när vi var på semester senast, gissar på att de var ca 30cm stora."This species requires a large aquarium with plenty of swimming space." Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Forsberg Postat 29 december 2007 Författare Dela Postat 29 december 2007 Vad matar ni era kejsare med ?Personligen matar jag med:OSI -flingfoderMysisFrysen ArtemiaNori-AlgerSpectrum pelletsFormula two pelletsAngel formula ( frysfoder i små kuber innehåller allt inkl svamp alger och massa jox)MvhMagnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 29 december 2007 Dela Postat 29 december 2007 Jag matar med;Spirulina granulatTetra Marin GranulesFormula OneFrysta mysis och svarta mygglarver Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pimo Postat 29 december 2007 Dela Postat 29 december 2007 Säg till nu ifall ni tycker att jag går OT.Men nu när det är lite kejsar nördar samlade i tråden , vilken/vilka kejsare har ni bäst erfarenhet av när det gäller revsäkerhet?, dvs vilka har stört korallerna minst? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 30 december 2007 Dela Postat 30 december 2007 Jag bra älskar din Annularis . Hur länge har du haft den ? Hur stor är den ?Hur kommer den överens med dina andra kejsare?Är den svår att få att äta ?Är den mer eller mindre jobbig mot koraller?MvhMagnusJag köpte min navarchus för ca 4 veckor sedan, och imperatorn och annularisen för en vecka sedan. Det gäller att hålla sig framme när den lokale handlaren för in en sändning och boka upp fiskarna redan i karantänskaren Jag har inte mätt kejsaren, men jag tippar att den är ca 10 cm, möjligtvis. De tre kejsarna kommer väl överens med varandra, jag har inte sett dem bråka. Annularisen är ojämförligt mest skygg av dem alla. Fortfarande efter en vecka vägrar den komma ut ur grottan när jag är där, ens för att äta, så jag slänger ned maten i karet och går därifrån så att han vågar sig ut (jag smygkikar förstås försiktigt).Jag har hittills matat mest med fryst artemia och angel formula (frysta kuber med mycket svamp), och det har den ätit. Pellets har jag inte kunnat se om han äter, eftersom jag ju inte kan se på så noga (ännu).Nu har jag ju kejsarna i ett Fish Only kar så det är sparsamt med koraller. Jag har dock lite knappolyper, en montipora confusa och en hydnopora, men jag har inte sett någon av kejsarna ge sig på dem ännu. Jag tänker fortsätta att "testa" fraggar från mitt stora revkar och se hur det går. Däremot har jag en picassotryckare i FO-karet med en helt annan aptit Vad matar ni era kejsare med ?Personligen matar jag med:OSI -flingfoderMysisFrysen ArtemiaNori-AlgerSpectrum pelletsFormula two pelletsAngel formula ( frysfoder i små kuber innehåller allt inkl svamp alger och massa jox)MvhMagnusJag matar som sagt med fryst artemia och angel formula kuber.Säg till nu ifall ni tycker att jag går OT.Men nu när det är lite kejsar nördar samlade i tråden , vilken/vilka kejsare har ni bäst erfarenhet av när det gäller revsäkerhet?, dvs vilka har stört korallerna minst?Se ovan. Ingen har hittills stört de få koraller jag har. Men den du ska fråga är pwin, som har flera stora kejsare i sitt stora revkar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Forsberg Postat 30 december 2007 Författare Dela Postat 30 december 2007 Oftast GÅR kejsare ihop med sps och många Lps förutom Trachephyllia och Wellisiphyllia dessa koraller framförallt verkar vara dödsdömt. Euphyllia, favia, favites och för min del en gammal Blastomussa verkar funka + mina illgröna callustrea får vara ifred. MEN Har man kejsare måste man ta i beräkning att vissa koraller, kanske alla koraller får sina påhällsningar.Ett tips som inte är vetenskapligt förankrat är att mata ordentligt. För mig har det hållit kejsare borta från koraller.En annan possitiv överaskning med att hålla kejsare är att alla glasrosor håller sig borta.Jag har fullt med glasroser i sumpen och i filter- facken men inte en ända i karet.I skummarfacket har jag säkert 200 st. MEN inte en ända i karet.Jag trodde att jag skulle svämma över när min Chelmon dog men icke.MvhMagnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Forsberg Postat 30 december 2007 Författare Dela Postat 30 december 2007 Det skulle vara intressant och höra Pwins åsikter i ämnet. Med tanke på att han är den som har haft flest kejsare ihop med koraller. (vad jag vet).MvhMagnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pimo Postat 30 december 2007 Dela Postat 30 december 2007 Tackar för svaren angående koraller och kejsare.Min tanke är att innan jag vågar mig på en kejsare ( om jag någonsin gör det ), så ska jag ha så mycket koraller att eventuellt nopprande inte spelar så stor roll eftersom att det blir såpass utspritt, då tänker jag främst på sps koraller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 30 december 2007 Dela Postat 30 december 2007 Jag har en Korankejsare som ännu inte färgat om, och den har nästan rensat karet på knappar. Men sen matar jag inte så mycket... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.