saltbjörkan Postat 5 januari 2008 Postat 5 januari 2008 hej! efter som vi har mycket under kylt rengn här nere i skåne så har vårat elbolag problem och holla liv i strömmen så att strömmen kommer och går.Som tur är har det inte varit avbrot någon längre tid i nu så inget har tagit skada men vad gör jag i fall det bler ett längre avbrott i strömmen hur holler jag karet varmt? hur gör jag med cirkulationen? hur länge klarar akvariet sej utan cirkulation och belysning? taksamm för snabba svar!Mvh/Marcus Citera
papi Postat 5 januari 2008 Postat 5 januari 2008 Du skulle kunna höja temperaturen i karet redan nu så tar det längre tid innan det kallnar till kritisk nivå om strömmen försvinner. Med ett litet aggregat för avbrottsfri kraft kan man hålla en pump i drift rätt länge, runt 10 timmar med en sån här.http://www.kjell.com/?item=44058&path=38400000,44800000,45100000 Citera
saltbjörkan Postat 5 januari 2008 Författare Postat 5 januari 2008 okej tackat för tippsen!de är ju nästan så man skulle köra iväg o köpa sej ett sådan i Morgon kan ju vara guld värt om det händer igen =) men det värkar som jag får bolla strömmen nu, har haft ström ett bra tag nu skönt hehe Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.