per-ronnny Postat 27 juli 2004 Postat 27 juli 2004 Har köpt en saltmodul till datorn och vid calibrering frågar den temp i karet sedan temp i calibreringsvätskan sedan skall modulen hänga i luften för att hittas av datorn och då säger denno recognice. Jag har provat att sätta den både på l3 o l4. Är den kass eller har jag lyckats att göra något fel. Citera
Niclas Postat 27 juli 2004 Postat 27 juli 2004 Hej,Om du har givaren som är blå o svart så MÅSTE du ladda ner senaste firmware 2.21, annars kommer det inte att funka allsHar du ställt switchen på lilla lådan till läge II?Har du tempgivare ansluten?Om du har en tempgivare så ska du inte ställa tempen manuellt utan ange vilket nummer på sensorn den givaren har annars blir det strulÄr sensorytorna torra när du har den i luften?Här är en länk till uppdateringen:http://www.iks-aqua.com/html/engl/modification.htm Citera
per-ronnny Postat 27 juli 2004 Författare Postat 27 juli 2004 switchen är mellan salt o sötvatten , står på salttempgivare är ansluten men datorn frågar efter temp och trycker jag högerpil där så visar den port 2 o där finns tempmodulen. ok trycker jagsensorytorna är torraprogramvara kanske för datorn har jag köpt beg här på guiden och jag tror det var 2.18 men hur går jag tillväga för att läsa in nytt Citera
Niclas Postat 27 juli 2004 Postat 27 juli 2004 Manual till Aquastar http://www.iks-aqua.com/download/aquastarv2A4GB_kyo16_01_03. pdf Citera
per-ronnny Postat 27 juli 2004 Författare Postat 27 juli 2004 Blå o svart precis som på din bild Citera
Niclas Postat 27 juli 2004 Postat 27 juli 2004 Japp då har vi löst problemet, Då MÅSTE du ladda ner programvaran på:http://www.iks-aqua.com/html/engl/aquastarsoftware.htmO följ instruktionen:Short Instruction Update Software 1. Installation Copy the update software (Update_english.exe) into a directory of your choice. 2. Start of the programm <UL ="DISC"> open the Windows-Explorer open the directory with the update software double click the update_english.exe - file. 3. update aquastar <UL ="DISC"> connect the aquastar via the PC-Cable to the PC remove the powersupply from the aquastar click on "Select File" at the PC-Software select the *.hex - file (e.g. aq219_EN.hex) in the next dialogue select the serial interface (COM1, COM2, COM3 or COM4)) in the next dialogue and click OK Don't be worry about the message "The configured serial port is not valid. Please choose another port". In this special case, this message is unimportant ! wait, until you see "Get in touch with Aquastar" connect the powersupply to the aquastar wait the file will be copied each sector one after another. The update process was successful , when the following text rises at the end: Sector 493 OK Checksum xxx (any nummer) Checksum OK <H1>4. update is complete</H1>Sen är det bara o kalibrera! Låt oss veta om det fungerade! Citera
per-ronnny Postat 27 juli 2004 Författare Postat 27 juli 2004 Jag skall försöka jag hör av mig Citera
per-ronnny Postat 27 juli 2004 Författare Postat 27 juli 2004 min dator har nummer 3604 kanske jag måste uppdatera något annat först. Sidan med 2.21 verkar ligga nere Citera
Niclas Postat 27 juli 2004 Postat 27 juli 2004 hm.. japp den är nere,... Jag kollade på http://matuta.de.ms/men där fanns bara 2.20 i tysk version... Men om jag var du så skulle jag anmäla mig i forumet där och skicka in ett inlägg om att du behöver 2.21 i Engelsk version. Jag skulle inte bli förvånad om nån där satt på den, hela sidan är ju en orgie i IKS systemen... Prova med det om inte IKS egen länk kommer igång. Citera
Niclas Postat 27 juli 2004 Postat 27 juli 2004 Förresten jag ska kolla med KIM i Danmark om han inte har den, jag återkommer. Citera
Niclas Postat 27 juli 2004 Postat 27 juli 2004 Tyvärr, han hade inte den versionen... Du får vänta på IKS länk eller kolla med nån på Matuta Citera
per-ronnny Postat 27 juli 2004 Författare Postat 27 juli 2004 OK tack så länge och hör du något kan du väl pm a migKan det vara så att man har bekymmer med modulen.Jag såg att du har den och vad tycker du. Citera
Niclas Postat 27 juli 2004 Postat 27 juli 2004 Jag har den äldre modulen o den funkar fint, (bilden på modulen är fån IKS hemsida där de beskriver problemet med den nya) jag tror inte att det är nåt fel med din modul, det är bara så att du har den nya versionen och då måste du ha 2.21 i Aquastaren annars så går det inte att få igång den. Vilka andra moduler har du? Citera
Guest Johan Postat 27 juli 2004 Postat 27 juli 2004 Här är v 2.21: http://hem.bredband.net/b124828/files/aq221_en.exe/Johan Citera
per-ronnny Postat 27 juli 2004 Författare Postat 27 juli 2004 Tack Johan jag var nyss inne på din sida för att kolla timo som du har installerat. Ser ju häftigt ut. Men skall du sälja ut din hobby??? Citera
Guest Johan Postat 27 juli 2004 Postat 27 juli 2004 Ska bygga hus, satsar på come-back då det projektet är klart.. .Har du tankat hem filen såkanske jag kan ta bort den från hemsidan?/Johan Citera
wrang Postat 27 juli 2004 Postat 27 juli 2004 Johan tar du bort den från din hemsida så lägger jag upp den här på saltvattensguiden.IKS_version_aq221_en.zip Citera
per-ronnny Postat 29 juli 2004 Författare Postat 29 juli 2004 HejIgår var det kalas så det blev försent ikväll försöker jag igen. Citera
per-ronnny Postat 1 augusti 2004 Författare Postat 1 augusti 2004 HejNu har jag klarat av det. Saltgivaren kör som den skall och nu skall den bara lugna sig vilket väl kan ta ett tag.Jag återkommer säkert när nästa pryl skall in jag skall försöka installera timo lite senare.Tack så mycket för hjälpen!!!!!!!!!! Citera
wrang Postat 1 augusti 2004 Postat 1 augusti 2004 Gôtt mos att det gick braVarför skall den lungna sig? När jag hadde min IKS så var den stabil hela tiden, eller fattade jag fel med detta Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.