Gå till innehåll

Iks


per-ronnny

Rekommenderade inlägg

Gôtt mos att det gick bra

Varför skall den lungna sig? När jag hadde min IKS så var den stabil hela tiden, eller fattade jag fel med detta

Det verkar som att det tar en stund innan den hittar rätt värde. Liknande med min Redox, den visar inte fast värde föränn andra dygnet.

Efter några timmar visar den 39,8 och jag har 1,022 Jag vet inte om det är jämförbart

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

39,8 låter för lågt för att vara konduktivitet (mS/cm) och för högt för att vara salthalt (ppt - psu). Vilken temperatur har du i burken? Har du valt tempsensor för "tank temp" då du kalibrerade? Hur har du fastställt värdet 1,022 - är det en densitet (g/cm3) eller specifik vikt /sg och vid vilken temperatur mm?

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan!

För att normalisering till 25°C ska funka så ska du välja tempsensor för tanktemperatur då du kalibrerar. Kalibreringsvätskans temperatur kan du dock skriva in manuellt till det värde du mäter upp i vätskan.

Om du använder refraktometer, har den ATC (temperatur korrigering) och presenterar den värdet som densitet eller specifik vikt?

Se följande länk.. http://hem.bredband.net/b124828/files/salthalt.pdf

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...