Gå till innehåll

Iks


per-ronnny

Rekommenderade inlägg

Har köpt en saltmodul till datorn och vid calibrering frågar den temp i karet sedan temp i calibreringsvätskan sedan skall modulen hänga i luften för att hittas av datorn och då säger denno recognice. Jag har provat att sätta den både på l3 o l4. Är den kass eller har jag lyckats att göra något fel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Om du har givaren som är blå o svart så MÅSTE du ladda ner senaste firmware 2.21, annars kommer det inte att funka alls

Neues_Leitwertmodul.jpg

Har du ställt switchen på lilla lådan till läge II?

Har du tempgivare ansluten?

Om du har en tempgivare så ska du inte ställa tempen manuellt utan ange vilket nummer på sensorn den givaren har annars blir det strul

Är sensorytorna torra när du har den i luften?

Här är en länk till uppdateringen:http://www.iks-aqua.com/html/engl/modification.htm

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

switchen är mellan salt o sötvatten , står på salt

tempgivare är ansluten men datorn frågar efter temp och trycker jag högerpil där så visar den port 2 o där finns tempmodulen. ok trycker jag

sensorytorna är torra

programvara kanske för datorn har jag köpt beg här på guiden och jag tror det var 2.18 men hur går jag tillväga för att läsa in nytt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp då har vi löst problemet, Då MÅSTE du ladda ner programvaran på:

http://www.iks-aqua.com/html/engl/aquastarsoftware.htm

O följ instruktionen:

Short Instruction Update Software

1. Installation

Copy the update software (Update_english.exe) into a directory of your choice.

2. Start of the programm

<UL ="DISC">

open the Windows-Explorer

open the directory with the update software

double click the update_english.exe - file.

3. update aquastar

<UL ="DISC">

connect the aquastar via the PC-Cable to the PC

remove the powersupply from the aquastar

click on "Select File" at the PC-Software

select the *.hex - file (e.g. aq219_EN.hex) in the next dialogue

select the serial interface (COM1, COM2, COM3 or COM4)) in the next dialogue and click OK

Don't be worry about the message "The configured serial port is not valid. Please choose another port". In this special case, this message is unimportant !

wait, until you see "Get in touch with Aquastar"

connect the powersupply to the aquastar

wait

the file will be copied each sector one after another. The update process was successful , when the following text rises at the end:

Sector 493 OK Checksum xxx (any nummer) Checksum OK

<H1>4. update is complete</H1>

Sen är det bara o kalibrera! Låt oss veta om det fungerade!smiley1.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hm.. japp den är nere,... Jag kollade på http://matuta.de.ms/men där fanns bara 2.20 i tysk version... Men om jag var du så skulle jag anmäla mig i forumet där och skicka in ett inlägg om att du behöver 2.21 i Engelsk version. Jag skulle inte bli förvånad om nån där satt på den, hela sidan är ju en orgie i IKS systemen...

Prova med det om inte IKS egen länk kommer igång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har den äldre modulen o den funkar fint, (bilden på modulen är fån IKS hemsida där de beskriver problemet med den nya) jag tror inte att det är nåt fel med din modul, det är bara så att du har den nya versionen och då måste du ha 2.21 i Aquastaren annars så går det inte att få igång den. Vilka andra moduler har du?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska bygga hus, satsar på come-back då det projektet är klart.. smiley2.gif.

Har du tankat hem filen såkanske jag kan ta bort den från hemsidan?

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Nu har jag klarat av det. Saltgivaren kör som den skall och nu skall den bara lugna sig vilket väl kan ta ett tag.

Jag återkommer säkert när nästa pryl skall in jag skall försöka installera timo lite senare.

Tack så mycket för hjälpen!!!!!!!!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...