Richard Postat 9 februari 2008 Författare Postat 9 februari 2008 vad använder du för lampor.tycker att ljuset i ditt kar är snyggt.skulle vara skoj om man kunde få komma förbi på en titt någon gång.På bilden är det enbart blåljus 3x osram67 T5 + 1 aqua medic ocean blue.Självklart är du välommen, just nu tcker jag inte att det är något direkt att titta på iofs men har du vägarna förbi så bjuder jag på kaffe. Citera
Hultis Postat 10 februari 2008 Postat 10 februari 2008 kan ju bara hålla med alla föregående talare riktigt tjusigt blev det och den rev uppbyggnaden va kalas fin! Citera
Richard Postat 18 februari 2008 Författare Postat 18 februari 2008 Jaha! ? !Jasså det menar du Citera
Peter M Postat 18 februari 2008 Postat 18 februari 2008 Som vanligt djupt imponerad av din aquascaping. Jag vet att du tidigare använt brödbackar men denna gång kan jag inte se några sådana. Hur har du gjort för att få det så luftigt?Mvh Peter Citera
Richard Postat 18 februari 2008 Författare Postat 18 februari 2008 Som vanligt djupt imponerad av din aquascaping. Jag vet att du tidigare använt brödbackar men denna gång kan jag inte se några sådana. Hur har du gjort för att få det så luftigt?Mvh PeterTackar.Denna gång har jag stulit lite idéer från kompisar. Delvis har jag använt runda plexi-rör (10mm). Borrat hål i stenen och sedan kört igenom rören. Jag har också använt vanliga skivor av plexi som jag har böjt runt överdelen på karet och helt enkelt hängt stenen. Citera
Björn75 Postat 19 februari 2008 Postat 19 februari 2008 Dax för lite bilder. Vill se en helbild akvariet. Citera
Richard Postat 19 februari 2008 Författare Postat 19 februari 2008 Jag har precis fått mina dörrar och täcksidor till bänken och väntar med att uppdatera tills jag fått ihop allt. Citera
Rasmus Postat 19 februari 2008 Postat 19 februari 2008 Ska bli intressant att se, tack för senast btw. Citera
adddo Postat 19 februari 2008 Postat 19 februari 2008 Jag har precis fått mina dörrar och täcksidor till bänken och väntar med att uppdatera tills jag fått ihop allt.Ser fram emot en uppdatering om 2-3 veckor då Citera
Richard Postat 19 februari 2008 Författare Postat 19 februari 2008 Det var hemst vad kaxig du är, men det är klart att du är ju STOCKHOLMARE. Citera
addo Postat 21 februari 2008 Postat 21 februari 2008 Det var hemst vad kaxig du är, men det är klart att du är ju STOCKHOLMARE.Han är från Vilda Väsby Citera
adddo Postat 21 februari 2008 Postat 21 februari 2008 Det var hemst vad kaxig du är, men det är klart att du är ju STOCKHOLMARE.Han är från Vilda Väsby Haha ja jag måste ju bygga på vårat rykte Citera
Hulteke Postat 21 februari 2008 Postat 21 februari 2008 Jag och Tintin funderar på om du inte skulle vilja lägga upp lite fler schysta bilder på bygget, träskivor och allt du fixar med! P p p leace! Citera
Richard Postat 21 februari 2008 Författare Postat 21 februari 2008 Jag kan fota dom vita dörrarna om du vill Citera
Richard Postat 21 februari 2008 Författare Postat 21 februari 2008 Ska bli, vill du ha en bild idag får det bli i påsen Citera
Richard Postat 23 februari 2008 Författare Postat 23 februari 2008 Stort tack till säljaren som lyckades pracka på mig en påse sand, den var riktigt fin. Jag smakade faktiskt på vattnet och jag kunde konstatera att man använt både matolja och vinäger, men vem bryr sig så länge det funkar. Citera
Richard Postat 23 februari 2008 Författare Postat 23 februari 2008 Då är bygget snart klart. Det fattas endel lister och ram över karet. Lacken blev grymt bra och kostade inte många kronor. Har lämnat luckorna till en lokal mindre firma som jag mycket nöjd med. Som jag skrev i förra inlägget är jag mycket nöjd med sanden som jag köpte (storlek som socker) och kan rekomendera den till dom som vill ha finkornig sand. Carib-sea levande sand. Citera
Norberg Postat 23 februari 2008 Postat 23 februari 2008 Det där ser ju bra ut! Nu är det bara att blunda och förtränga trädgårdskontot och snabbt fylla upp burken med roliga djur! Citera
Richard Postat 23 februari 2008 Författare Postat 23 februari 2008 Tack för den påminnelsen och tack för den grymt fina javan från den grymt eminenta kaffekokaren och den grymt duktiga kaffekokerskan.. Jag har precis tagit ett glas vin och glömt den delen verkligheten Citera
Norberg Postat 23 februari 2008 Postat 23 februari 2008 Grumlade sanden mycket när du la i den?Rörs sanden upp av Wavemakern då den skiftar cirkulationen mellan de olika utblåsen?Och nej jag kommer inte att hälsa gumman att du tyckte hon var en bättre kaffekokare än jag!! Lite stolthet har man väl! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.